KGS
Aktiv medlem
Jag fick informationen att fotografen i det fallet reagerade på att bloggaren var väldigt annorlunda i tingsrätten än i tidigare kontakter. Hade bloggaren haft en jurist vid sin sida hade det nog som du var inne på kunnat bli mindre. 4000kr är en bra slant för en bloggbild att jämföra med ovan fall, kanske slutar på samma summa för en förstasida i GT/ Expressen. Inte hade det blivit så mycket om fotografen själv dragit i processen, bloggaren verkade ju minst sagt motsträvlig
Men i vilket fall, mitt intryck är att fotografer i första hand inte ställer krav för att tjäna pengar utan att få rätt, i detta fall verkar det vara så, i "ditt" val var det så.
Jag känner inte till något sådant fall. Pratar du fortfarande om upphovsrättsbrottslingar, inte om "målvakter" e dyl?
Du vet inte mycket du. Och du har ett löjligt selektivt minne. Den enda som överhuvudtaget tjänade något på processen (netto) var bloggaren, och han skänkte bort överskottet.
Jag önskar trådstartaren lycka till och hoppas "BO" får några lyckliga år utanför juridiken. Idén med "BO" var riktigt god. Synd att det gick som det gick.
Over and out för min del.