iSolen.se
Guest
Nu tror jag du vänder dig mot fel person? Eller?
Ja ni har väldigt lika IDs. Han läser säkert och ser ändå
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nu tror jag du vänder dig mot fel person? Eller?
Ja ni har väldigt lika IDs.
Officiellt? Jag tycker det är bluff att fakturera något som inte bryter mot upphovsrätten, fakturorna har gällt just upphovsrätt och inte varumärke.
Jag anklagar inte någon officiellt. Hur skulle det gå till i ett forum?
Fast tidigare gällde det av tjuven erkänd bildstöld.
Tror du just gjort det (som svar på din sista fråga)
Likväl, det är viktigt att skilja på person och bolag.
Varför det? Bolaget Bildombudsmannen Staffan Teste AB är ju personen Staffan Teste. Det vi dock bör göra är att inte blanda in Testes privatliv. Det har ingenting alls med bolaget att göra. Däremot är det ju så att allting som bolaget företar sig är vad personen Teste bestämmer att det ska företa sig.
Ombud kan inte diskuttera klienters fall i forum. Det vet du mycket väl.
Officiellt? Jag tycker det är bluff att fakturera något som inte bryter mot upphovsrätten, fakturorna har gällt just upphovsrätt och inte varumärke.
Jag anklagar inte någon officiellt. Hur skulle det gå till i ett forum?
Ordet bluffakturering om BOs verksamhet är inte nytt med SDs fall, det har förekommit länge, främst i 12000-krtråden. Då gällde det kostaterade bildstölder.
Och det var f ö där som personangreppen förekom.
Om denna tråden, ingen verkar vilja prata om kärnfrågan, får man använda använda andras logotyper (i starkt negativa sammanhang, här satir) och publicera utan publiceringstillstånd (läs utanför media)? BO verkar inte tycka det, du tvärtom.
Jag har inte nämnt bluffakturor i andra sammanhang än det senaste, så vänligen håll isär diskussionerna.
Det är flera här som pratat om kärnfrågan. Menar du alltså att upphovsrätten fungerar annorlunda om man har utgivningstillstånd?
...
Sedan förstår jag inte vad du menar att jag "klarar mig". Tänker du anmäla de som skriver att "BO" bluffakturerar till någon myndighet som värnar om företagens rätt?
Jag har tidigare anmält till respektive forumvärd men ni är ju inte opartiska i frågan om angrepp i åtminstone detta fall.