Annons

Bildkommentarer

Produkter
(logga in för att koppla)
Henrik! Jag har just bidragit till att hjälpa dig genom att ta bort min enda upplagda bild. Då får du kanske lite mer utrymme.
 
Henrik:

Hur kan du så lättvindligt avgöra vem som är mest seriös i sitt fotograferande - du eller någon annan som du inte känner?

Hur kan du veta att att andra inte kämpar med sina bilder? Du har antagligen ingen aning om vilket arbete som ligger bakom en solnedgångsbild som du ogillar - om du inte har frågat fotografen på ett seriöst sätt förstås.

/Nonno
 
Lägger man upp en bild på en suddig buske är det väl inte att försoka? eller har jag fel?
Svara nu på min fråga:
Hur många kommentarer har ni gett kontra fått?
 
Henrik, du kan ju bokmärka alla fotografer som du tycker är intressanta och så kan du besöka deras sida direkt och inte gå via "alla nya bilder", så slipper du se ... tänkte jag.
Det finns ju alltid sätt att lösa saker på, om man vill.

Sen vill jag säga att jag har bilder som är tittade på flera tusen gånger, men inte sjutton är det flera tusen kommentarer för det. ;o))
 
henke-stenbäck skrev:
Varför tog du bort din enda bild? Har du inte fått några kommentarer eller blev du sur? Jag fattar inget.

Jag blir sur på folk som saknar tolerans för andra och på väg att tröttna på detta forums prettomentalitet.

Varför har fs blivit så här plötsligt? Tidigare stöttade alla alla.
 
Senast ändrad:
henke-stenbäck skrev:
Lägger man upp en bild på en suddig buske är det väl inte att försoka? eller har jag fel?
Svara nu på min fråga:
Hur många kommentarer har ni gett kontra fått?

Nu var det ju inte just den "busk-bilden" jag syftade på utan på bilder över huvudtaget som du kanske inte tycker är något att ha. Av dina inlägg att döma så måste det finnas oändligt många sådana.

Vill du veta hur ställningen är på givna kontra mottagna kommentarer, är det bara att du går in på våra profilsidor och tittar.

/Nonno
 
henke-stenbäck skrev:
Lägger man upp en bild på en suddig buske är det väl inte att försoka? eller har jag fel?
Svara nu på min fråga:
Hur många kommentarer har ni gett kontra fått?

Suddiga bilder kan vara sköna! :eek:)
Fast jag vet ju inte hur den ser ut som du menar nu.

Herregud, om jag säger hur många kommentarer jag fått resp. gett så svimmar ni. ;o)))
Jag har gett massor och fått massor kan jag säga.
 
Re: Re: Utveckling är väl alla för?

cw-op skrev:
Och vem skall avgöra huruvida nån "försöker" eller har utvecklats eller ej - Du Lotta?
Äh, så svårt behöver det inte vara. Bara för alla medlemmar att ägna sig åt lite självrannsakan och förstå samt respektera syftet med bildkritiken så som fotosidan beskriver det så är väl allt bra?

Diskussionerna som varit (många och långa) har ju handlat om just det och tyvärr finns ju ett par tre som gärna vänder mycket som skrivs efter eget behag. "Klagas på kommentarer" är en flitigt använd fras och visst har det klagats, men på vilka? Jo, "söt katt," "kass bild" och "snygg bild" typ samt på "rövslickeriet" (som det benämns nämns här. Annat ord på annan plats också kanske..) Vissa hävdar att folk inte klarar att skriva mer än så, men personligen tror jag att det är en grov underskattning av sina medmänniskor att inte tro att de klarar mer än så.

Men de som bara känner sig lite osäkra iaf, de skulle nog ha vinning av en hel del av det som föreslagits. T.ex en checklista för vägledning, Marias artikel framlyft, utvalda inspirerande kommentarer till index mm.

Att ta sig tid och fundera och sätta några ord på vad som är bra, dåligt, känns i de bilder vi kommenterar borde väl ändå inte vara alltför mycket att önska av varandra?
 
Oj vad känsligt det där var! Forum är ju till för att diskutera. Jag orkar knappast sitta och spionera på andra. Det var bara en fråga. Skit i att svara på det om det gör er sura.

Eva blixtman. Jag sparade många sidor förr när jag var väldigt aktiv men det var väldigt länge sedan och en del har avslutat sina medlemskap. Annars kan man ju bara titta på kommentarer man gett så hittar man ju dom. om personen inte har tagit bort sin bild.
 
henke-stenbäck skrev:
Lägger man upp en bild på en suddig buske är det väl inte att försoka? eller har jag fel?
Svara nu på min fråga:
Hur många kommentarer har ni gett kontra fått?
Visst har du fel.
Vad anser du är att försöka?
Min kvot är ungefär 800/300, och det räcker för att jag ska gilla att hänga på FS.
 
henke-stenbäck skrev:
Oj vad känsligt det där var! Forum är ju till för att diskutera. Jag orkar knappast sitta och spionera på andra. Det var bara en fråga. Skit i att svara på det om det gör er sura.

Eva blixtman. Jag sparade många sidor förr när jag var väldigt aktiv men det var väldigt länge sedan och en del har avslutat sina medlemskap. Annars kan man ju bara titta på kommentarer man gett så hittar man ju dom. om personen inte har tagit bort sin bild.
Hur stavar du människa??? :eek:))))
Ta bort T'et i mitt namn är du snäll. ;o))

Nej jag blir inte sur alls. :eek:))
Men jag kan berätta en sak för dej,
att för snart två år sen så skriver en snäll medlem i min gästbok att titta i forumet och se vem som gett flest kommentarer på fs.
Och glad till humöret går jag ju givetvis in och tittar... och hittar en lista utdragen av red. där står mitt namn överst. Jag hade gett flest kommentarer. Fan va kul tänkte jag. Tills folk började analysera allt jag gjorde, varenda kommentar analyseras sönder... jag har blivit anklagad för att vara röstfiskare eller om det var kommentarsfiskare. Jag har hört om blixtkommentarer... hehe Undra varför? ;o))))
Och sen pianofingrar... snabb är jag... det har jag alltid varit med precis allting... det går undan när jag gör saker och jag är effektiv, det vet alla som känner mej. Men jag är inte så bra på att spela piano faktiskt. ;o)))
Och nu för att jag skriver detta till dej, så kommer ju folk störa sej på det med. Så är det hela tiden. :eek:)))
 
Satt och läste nyaset forum inlägget och sen försvann allt! vad hände. Någon skrev att jag hade hård ton för att sätta lite eld på debatten. helt rätt. Jag är igentilgen en snäll kille men jag gillar när man startar en liten eld och kollar vad folk igentligen tycker. Mäniskor kan ha svårt att vara ärliga men när det kommer en idiot ( jag ) och börjar skriva en massa hårda saker kommer folks riktiga sida fram. Alla som har deltagit i detta forum kommer att tänka på detta när man sitter där och kollar på bilder. Och när dom ser nästa solnedgång.
Såg inte vem som skrev men angående min hemsida. Gå in på fliken MEDIA och klicka på låtarnas namn. Sen är det bara att lyssna.
Enjoy
 
henke-stenbäck skrev:
Eva Janson. SUCK! Du vrider och vänder på allt jag skrivit. Är du möjligtvis politiker?
Bottom line:
Jag får kommentarer av andra kreativa mäniskor och det känns super härligt, men eftersom FS har blivit mer och mer en sida för bilder på solnedgångar efter solnedgångar så känner jag att det är svårt att hitta andra som pysslar med konst som ligger mer åt mitt håll. Jag känner mäniskor som inte hänger här mer pga det. Det är därför jag har frågat runt om det inte finns ett sådant ställe.
Jag har en bild som är visad 330 gånger och kommenterad av 8 personer. Denna bild är ganska kreativ. Om det är så att den suger som bild och inte alls är så kreativ som jag tro, varför skriver inte folk det då?
Jag såg däremot en kille som hade väldigt många kompisar ( om man såg på hur bilden var kommenterad ) här inne. Han hade tagit en suddig bild på en buske brännässlor och folk ( polare och andra fotografer med brun tunga) var helt lyriska om den bilden. Jag tycket nog att det var en av det sämsta jag sett. Jag fick anstränga mig för att se vad det skulle föreställa. Så som svar på ditt påhopp. Jag skulle skämmas ögonen av mig om jag tog en suddig-färglös bild på något man knappt ser vad det är och ha en massa folk jag känner som sitter öser snälla kommentarer över den. Så jag är inte ett dugg avundsjuk, bara lite förundrad och små äcklad. Kompisar och kändiskap = många kommentarer. Om britney spears skulle lägga upp en platt bild här på en vanlig blomma, skulle den få 30 000 kommentarer. Och det tycker jag är fel eller är jag dum i huvudet.
Sen dina påhopp om mig som musiker så är det så att jag lär gärna folk om foto och musik som vill lära sig. Det är svin kul, men det jag skrev som du misstolkade var att det finns grymt duktiga fotografer och musiker, och om man har tillgång att lära sig från dom genom att vara nära och ställa frågor och betrakta dom från nära håll så är det det bästa sättet att bli bra själv. Då tycker jag det är konstigt att folk skriver i detta forum att folk är rädda att kommentera bilder som är för tekniska för dom för att dom inte vet vad dom skall kommentera. Ser jag på en animerad film så kan jag säga vad jag tycker är bra med den eller sämre även fast jag inte kan ett jävla skit om animering.
En fråga: Hur många kommentarer har ni givit kontra fått.
Jag själv ligger alltid runt 80-100 mer på kommenterade än fått kommentarer.
Fått 160, gett 240.
Så nog fan har jag försökt pusha folk och vara konstruktiv.
Ingen riktar någon pistol mot mig men när FS vattnas ut av bilder som ser ut som en annan bild som ser ut som en annan bild är det svårt att hitta guldkornen. Därför skulle jag vilja ha ett ställe för mer seriösa fotografer. Vad är det för fel med det?????Misstolka inte mer saker som jag skriver nu!!!!!

Det är faktiskt omöjligt att vrida och vända på eller misstolka det du skriver. Det står att läsa klart och tydligt hur du ser på medlemmarna på Fotosidan, bara att läsa innantill. Men tveka inte att be om ursäkt om du har uttryckt dig fel på något vis.

Vad jag förstår är människorna som kommenterar just dina bilder kreativa medan de som kommenterar andra inte är det, enligt din mening. Tycker du inte själv att det är något som haltar i den slutsatsen?

Oj, har du haft så många tittar på en bild! Det tror jag inte att jag har haft på någon av mina. Om jag nu inte gillar dina bilder, ska jag då tänka som du: Hur kan du få så många tittar på dina bilder - det måste bero på att du har så många kompisar här, brunnäsor och folk med taskig smak som gillar likasinnade!

Jag undrar om du någon gång har tänkt tanken att det kanske finns något i en bild som du helt enkelt inte har förmågan att förstå men som andra förstår helt och fullt? T.ex. en bild på brännässlor och kompisar? Tänk om det är så illa att människor kan vara kreativa på helt andra sätt än du är kreativ på! Tänk om det är så att det inte är andra som är så usla, utan du som helt enkelt inte fattar! Men så har du väl aldrig tänkt?

Själv skulle jag skämmas mycket mer över att skriva om andra medlemmar som du gör än över en bild som jag sätter in här. Man är olika.

Om du tänker lite längre på det här med kommenterandet än att det bara ska tillfredsställa just dig så kanske du inser att det inte är så konstigt att folk är livrädda för att kommentera här snart. Jag har själv flera fotografer på en lista i huvudet som jag aldrig i livet skulle kommentera efter att ha läst här, det är alldeles för höga krav för mig. Det har dessutom medfört att jag drar mig för att kommentera överhuvudtaget - vem tusan vill lägga ner tid på att formulera en kommentar ens så kort som Bra bild! när man kan få på käften för det? Nej tack, lite självbevarelsedrift har man väl. Men något är väldigt fel när man känner att man måste samla mod innan man vågar säga något under en bild och det är banne mig inte för att folk är för snälla här som man känner så.

Slutligen är det inget fel på din önskan - däremot på att du förväntar dig att hela FS ska förändras efter den och särskilt sättet du framför den på; att trycka ner andra medlemmar och förringa både deras intentioner och skapelser, som om du skulle sitta med något slags facit på hur andra medlemmar tycker och känner när de lägger upp en bild här.

Och det här snacket du kör med om att jag hoppar på dig - allvarligt talat, svänger man sig själv med ord som oseriösa, icke kreativa, svenssons, FS-medlemmar med brun tunga osv. så är det mest bara pinsamt att tala om påhopp från andra. If you can't take the heat, don't stick your head in the oven!
 
henke-stenbäck skrev:
Så sorry ulf. Det var håkan lindquvist som skrev. Jag är skev i hjärnan. Beklagar påhoppet. du må skjuta mig, he he.

Eva Janson. SUCK! Du vrider och vänder på allt jag skrivit. Är du möjligtvis politiker?
Bottom line:
Jag får kommentarer av andra kreativa mäniskor och det känns super härligt, men eftersom FS har blivit mer och mer en sida för bilder på solnedgångar efter solnedgångar så känner jag att det är svårt att hitta andra som pysslar med konst som ligger mer åt mitt håll. Jag känner mäniskor som inte hänger här mer pga det. Det är därför jag har frågat runt om det inte finns ett sådant ställe.
Jag har en bild som är visad 330 gånger och kommenterad av 8 personer. Denna bild är ganska kreativ. Om det är så att den suger som bild och inte alls är så kreativ som jag tro, varför skriver inte folk det då?
Jag såg däremot en kille som hade väldigt många kompisar ( om man såg på hur bilden var kommenterad ) här inne. Han hade tagit en suddig bild på en buske brännässlor och folk ( polare och andra fotografer med brun tunga) var helt lyriska om den bilden. Jag tycket nog att det var en av det sämsta jag sett. Jag fick anstränga mig för att se vad det skulle föreställa. Så som svar på ditt påhopp. Jag skulle skämmas ögonen av mig om jag tog en suddig-färglös bild på något man knappt ser vad det är och ha en massa folk jag känner som sitter öser snälla kommentarer över den. Så jag är inte ett dugg avundsjuk, bara lite förundrad och små äcklad. Kompisar och kändiskap = många kommentarer. Om britney spears skulle lägga upp en platt bild här på en vanlig blomma, skulle den få 30 000 kommentarer. Och det tycker jag är fel eller är jag dum i huvudet.
Sen dina påhopp om mig som musiker så är det så att jag lär gärna folk om foto och musik som vill lära sig. Det är svin kul, men det jag skrev som du misstolkade var att det finns grymt duktiga fotografer och musiker, och om man har tillgång att lära sig från dom genom att vara nära och ställa frågor och betrakta dom från nära håll så är det det bästa sättet att bli bra själv. Då tycker jag det är konstigt att folk skriver i detta forum att folk är rädda att kommentera bilder som är för tekniska för dom för att dom inte vet vad dom skall kommentera. Ser jag på en animerad film så kan jag säga vad jag tycker är bra med den eller sämre även fast jag inte kan ett jävla skit om animering.
En fråga: Hur många kommentarer har ni givit kontra fått.
Jag själv ligger alltid runt 80-100 mer på kommenterade än fått kommentarer.
Fått 160, gett 240.
Så nog fan har jag försökt pusha folk och vara konstruktiv.
Ingen riktar någon pistol mot mig men när FS vattnas ut av bilder som ser ut som en annan bild som ser ut som en annan bild är det svårt att hitta guldkornen. Därför skulle jag vilja ha ett ställe för mer seriösa fotografer. Vad är det för fel med det?????Misstolka inte mer saker som jag skriver nu!!!!!

Henrik!
Var inne o kollade din sida och dina bilder som var helt ok i mitt tycke. Såg oxo att du hade fått en hel del kommentarer så jag tycker inte att du har anledning att klaga på den biten. Men den här var onekligen bra. Kolla in; "Jag har en bild som har fått 330 besök men bara två kommentarer!" ungefär så.

Jag har bilder som har legat inne i flera år och inte fått en tiondel så många besök ens men inte fan sätter jag igång o lipar på ett fotoforum för det! Du kör ju den hårda stilen på scen vad jag förstår men varför så blödig, fåfäng och kåt på uppskattning -i form av kommentarer- på en fotosida, jag fattar inte?
Det går inte ihop för mig ...mummel ...

År det inte så att det ingår i din marknadsföring att va lite bitter rebell, du vet det där med döden osv? Kan va kul å kaxa lite. Sätta lite eld på gubbarna och tanterna på fotosidan? En spark i arslet ska dom ha - De e bara å gapa på för hur skulle det se ut om en metalgubbe va lite ödmjuk och soft - Inge vidare.

Jag fattar ju att du goofar men det är det tydligen inte alla som gör här? En del verkar ta dig på allvar och det var ju inte meningen?

Försökte förresten -via din sida- att hitta nåt att lyssna på men fann nada? Mycket presentation o imagehöjande text -på engelska dessutom internationell karriär i sikte? - men inte en endaste ton vad jag kunde höra? Har du nån mp3 länk som man kan lyssna på? Kunde vara intressant att höra hur flink du är med yxan? I rocksvängen är det lätt hänt att banden fastnar i det där "solnedgångssyndromet" du skriver om nämligen. Alla låtar låter för det mesta likadant har man hört en har man hört alla! JANNE
 
henke-stenbäck skrev:
Hur många kommentarer har ni gett kontra fått?
Ingen aning tänkte jag säga, men jag har faktiskt många av mina raderade bilders kommentarer i eget arkiv. Har fått tusentals kommentarer och gett flera tusentals sedan 2002.

(Så nu vet ni som gnällt på min ringa summa i dessa trådarna det mé. Även jag har haft bilder här förr alltså :))
 
lottawe skrev:
Ingen aning tänkte jag säga, men jag har faktiskt många av mina raderade bilders kommentarer i eget arkiv. Har fått tusentals kommentarer och gett flera tusentals sedan 2002.

(Så nu vet ni som gnällt på min ringa summa i dessa trådarna det mé. Även jag har haft bilder här förr alltså :))
Jag vet att du haft massa bilder, har ju kommenterat fler hos dej tidigare. :eek:)

Har sagt det förut men säger det igen, lägg upp någon bild Lotta!
Jag vill "såga" en bild hos dej! :eek:)))))
 
evalisen skrev:
Hur stavar du människa??? :eek:))))
Ta bort T'et i mitt namn är du snäll. ;o))

Nej jag blir inte sur alls. :eek:))
Men jag kan berätta en sak för dej,
att för snart två år sen så skriver en snäll medlem i min gästbok att titta i forumet och se vem som gett flest kommentarer på fs.
Och glad till humöret går jag ju givetvis in och tittar... och hittar en lista utdragen av red. där står mitt namn överst. Jag hade gett flest kommentarer. Fan va kul tänkte jag. Tills folk började analysera allt jag gjorde, varenda kommentar analyseras sönder... jag har blivit anklagad för att vara röstfiskare eller om det var kommentarsfiskare. Jag har hört om blixtkommentarer... hehe Undra varför? ;o))))
Och sen pianofingrar... snabb är jag... det har jag alltid varit med precis allting... det går undan när jag gör saker och jag är effektiv, det vet alla som känner mej. Men jag är inte så bra på att spela piano faktiskt. ;o)))
Och nu för att jag skriver detta till dej, så kommer ju folk störa sej på det med. Så är det hela tiden. :eek:)))

Jag är sjukt dålig på att stava och jag är slarvig. det är sanning.
Röstfiskare? Fan vad sjukt! Vill folk ha ett FS utan kommentarer. det är väl det som är hela grejen med att lägga upp sina bilder här.
Tomas engström. Fan vad gött att du gett 800 kommentarer. Hoppas då ger utförliga då och inte bara kommenterar allt du ser, he he

Någon som har koll på den mest kommenterade bilden på FS!
 
cw-op skrev:
Henrik!
Var inne o kollade din sida och dina bilder som var helt ok i mitt tycke. Såg oxo att du hade fått en hel del kommentarer så jag tycker inte att du har anledning att klaga på den biten. Men den här var onekligen bra. Kolla in; "Jag har en bild som har fått 330 besök men bara två kommentarer!" ungefär så.

Jag har bilder som har legat inne i flera år och inte fått en tiondel så många besök ens men inte fan sätter jag igång o lipar på ett fotoforum för det! Du kör ju den hårda stilen på scen vad jag förstår men varför så blödig, fåfäng och kåt på uppskattning -i form av kommentarer- på en fotosida, jag fattar inte?
Det går inte ihop för mig ...mummel ...

År det inte så att det ingår i din marknadsföring att va lite bitter rebell, du vet det där med döden osv? Kan va kul å kaxa lite. Sätta lite eld på gubbarna och tanterna på fotosidan? En spark i arslet ska dom ha - De e bara å gapa på för hur skulle det se ut om en metalgubbe va lite ödmjuk och soft - Inge vidare.

Jag fattar ju att du goofar men det är det tydligen inte alla som gör här? En del verkar ta dig på allvar och det var ju inte meningen?

Försökte förresten -via din sida- att hitta nåt att lyssna på men fann nada? Mycket presentation o imagehöjande text -på engelska dessutom internationell karriär i sikte? - men inte en endaste ton vad jag kunde höra? Har du nån mp3 länk som man kan lyssna på? Kunde vara intressant att höra hur flink du är med yxan? I rocksvängen är det lätt hänt att banden fastnar i det där "solnedgångssyndromet" du skriver om nämligen. Alla låtar låter för det mesta likadant har man hört en har man hört alla! JANNE
Du ändrade det du skrev. men du är på rätt tråd. Läs lite längre upp, he he
 
henke-stenbäck skrev:
Jag är sjukt dålig på att stava och jag är slarvig. det är sanning.
Röstfiskare? Fan vad sjukt! Vill folk ha ett FS utan kommentarer. det är väl det som är hela grejen med att lägga upp sina bilder här.
Tomas engström. Fan vad gött att du gett 800 kommentarer. Hoppas då ger utförliga då och inte bara kommenterar allt du ser, he he

Någon som har koll på den mest kommenterade bilden på FS!
Japp, kolla Tammy Bergström's bild Kiss tror jag som fått flest kommentarer. :eek:))
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.