Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bildkommentarer

Produkter
(logga in för att koppla)
Artificiell skrev:
Detsamma gäller dig Janne - tillför något konstruktivt eller lämna min tråd nu.
U

Nänänä, så funkar det inte. Du äger inte tråden, du har bara startat den.

Självklart är det så att om man skriver här så får man också finna sig i att folk som inte tycker som man gör själv, svarar.

Det är själva vitsen med ett diskussionsforum.

Arleklint skrev:
Jag tror jag var konstruktiv gentemot dig när jag försökte tillföra tanken att en kommentar kan vara viktig för framtiden även om man inte är beredd att ändra sin upplagda bild. Jag försökte tillföra att utveckling kan ses i ett längre perspektiv än senaste bild.

Möjligen ser du det som okonstruktivt...

Vad gäller utlagda trådar i forumet så är dom öppna för alla att skriva i. Så fungerar publika forum. Sen är det upp till varje läsare att själv välja vad man tar till sig av och inte.
Som sagt, lämna tråden Janne!

ASKUL

...att läsa de senaste inläggen här...

Det klankas på ungdomar att de inte är mogna i det ena sammanhaget efter det andra.

Frågan är då hur det står till här?
Från den konventionella pajkastningen som ofta uppstår i forum som denna, verkar det här mer handla om kast med liten spade i sandlådan.
LOL

Det är sant Eva, men å andra sidan är det också sant att inläggen som skrivs ska föra diskussionen framåt. Många trådar har förstörts senaste tiden och någon gång bör det nog få vara nog? Att ifrågasätta provokationer kanske iaf kan leda till en tankeställare?

Många förslag försvinner gång på gång bland annat det är synd. Någon som vill sammanställa dem för diskussionen?

1. Lyft fram utvalda kommentarer (+bilden så klart)till index
2. Hjälpande checklista för den som vill att använda vid kommenterande
3. Artikeln som nämnts om kommentarer borde få en plats där den alltid syns
4.
5.
6.
(fyll i alltså...)

EvaJ skrev:
Nänänä, så funkar det inte. Du äger inte tråden, du har bara startat den.

Självklart är det så att om man skriver här så får man också finna sig i att folk som inte tycker som man gör själv, svarar.

Det är själva vitsen med ett diskussionsforum.

Senast ändrad:
1. Lyft fram utvalda kommentarer (+bilden så klart) till index
4. Bort med senast-kommenterade-listan för att främja fördelningen av kommentarerna.
5. In med en extra egen länkning till alla okommenterade bilder som komplement till den lilla ruta som redan finns under dem nu.
6.
7.
8.
9.
(fyll i alltså...)

evalisen skrev:
Ibland undrar jag om inte en del medlemmar är på fs just för att leta fel hos andra, kanske får det dom att känna sej lite bättre själva?

Jag gillar det inte kan jag säga och det hjälper ingen heller.

Kom med konstruktiva förslag här nu!!!
Hur får bilderna fler kommentarer, det finns ju faktiskt medlemmar som önskar detta och därför dragit igång denna tråd.

Lägg ner diskussionsforumen helt. Det tror jag skulle generera fler bildkommentarer, och skulle bidra till en trevligare stämning på fotosidan.

lottawe skrev:
1. Lyft fram utvalda kommentarer (+bilden så klart) till index
4. Bort med senast-kommenterade-listan för att främja fördelningen av kommentarerna.
5. In med en extra egen länkning till alla okommenterade bilder som komplement till den lilla ruta som redan finns under dem nu.
6.
7.
8.
9.
(fyll i alltså...)

Ha listan för dig själv om du vill och kommentera istället. Trådar av denna typ bidrar till att minska bildintresset på FS.

- Bort med senast-kommenterade-listan för att främja fördelningen av kommentarerna:

Är det verkligen vad denna diskussionstråd kommit fram till? Eller är det så att det bara är några få som har ett ont öga till den?

Det skulle vara hemskt tråkigt om den försvann!

/Nonno

Det är bara förslag Nonno.

Ingen fler som har ideér? Janne t.ex, du borde kanske kunna bidra i stället för att bara djävlas?

lottawe skrev:
Det är sant Eva, men å andra sidan är det också sant att inläggen som skrivs ska föra diskussionen framåt. Många trådar har förstörts senaste tiden och någon gång bör det nog få vara nog? Att ifrågasätta provokationer kanske iaf kan leda till en tankeställare?

Många förslag försvinner gång på gång bland annat det är synd. Någon som vill sammanställa dem för diskussionen?

1. Lyft fram utvalda kommentarer (+bilden så klart)till index
4.
5.
6.
(fyll i alltså...)

Mm, fast det är ju inte mycket till ifrågasättande att säga till någon att dra ifrån tråden, som en annan sheriff. "This town ain't big enough..." ;)

Mitt förslag är ett extremt irriterande pop-upfönster en gång i halvtimmen: HAR DU KOMMENTERAT NÅGON IDAG?! (Nej, jag bara skojar.) (Om man får det utan att bli utvisad.)

Jag ska fundera på tillägg till listan. :)

lottawe skrev:
Det är bara förslag Nonno.

Ingen fler som har ideér? Janne t.ex, du borde kanske kunna bidra i stället för att bara djävlas?
Jag skall bidra genom att kommentera och lägga upp bilder den dagen toleransen för bilder och kommentarer av alla slag ökar betydligt.

Listor utvecklar ingen.

Skall vi ha lista ser min ut så här:

1: Tolerans
2: Ödmjukhet
3: Uppmuntran

Senast ändrad:
Arleklint skrev:
Jag skall bidra genom att kommentera och lägga upp bilder den dagen toleransen för bilder och kommentarer av alla slag ökar betydligt.

Listor utvecklar ingen.
Men du, om du inte vill bidra till diskussionen och att föra den framåt så undrar jag varför du alls är här? i den..

Det var ett ifrågasättande och ingen utvisning iaf.

(Du editerade in din lista medan jag skrev..)

Arleklint skrev:

Listor utvecklar ingen.

Skall vi ha lista ser min ut så här:

1: Tolerans
2: Ödmjukhet
3: Uppmuntran

4: Tacksamhet

Den här listan gillar jag.

Är det kanske 20 olika personer som skrivit något på dom här 31 sidorna! Och kanke 30 på förra svängens 50 sidor om alienslem mm... En sak har dom här sidorna gemensamt och det är att dom "pajar" ur efter två sidor...om inte tidigare!?!

Tycker det framskymtar en grov överskattning av detta forums betydelse för FS utveckling. Förutsätter nog att FS redax har en egen vision om riktningen...

Och varför Janne m.fl., på grund av denna debatt, väljer ni att inte visa era bilder, som kan utveckla massor med fotografer som dessutom överhuvudtaget inte ens har en tanke på att läsa all den här smörjan???

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar