ANNONS
Annons

Bildfight?!

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag ser inte vad det är för en orm på den förra bilden, men jag tvivlar på att den är farligare än en afrikansk pufform
 

Bilagor

  • puffadder.jpg
    puffadder.jpg
    56.2 KB · Visningar: 552
StenB skrev:
Jag ser inte vad det är för en orm på den förra bilden, men jag tvivlar på att den är farligare än en afrikansk pufform

Nu börjar den här roliga tråden bli mammas gata för mig. Den här puffaddern är litet livligare och ser farligare ut.
 

Bilagor

  • b_arietans.jpg
    b_arietans.jpg
    21.9 KB · Visningar: 656
Jag kan inte slå Henrik med ormar, men här är en bild på det djur i Afrika, vilket har ihjäl flest människor.
 

Bilagor

  • hippo.jpg
    hippo.jpg
    53.5 KB · Visningar: 512
StenB skrev:
Jag kan inte slå Henrik med ormar, men här är en bild på det djur i Afrika, vilket har ihjäl flest människor.

Snygg vändning!

Men här är det djur som verkligen har ihjäl flest människor. Inte bara i Afrika, utan på många håll.
(Obs! Det gäller, såvitt jag vet, inte just mannen på bilden - han har bara råkat få bli representant för sin art.)
 

Bilagor

  • img0024.jpg
    img0024.jpg
    22.8 KB · Visningar: 455
Bättre camouflerad. (Det finns ett lodjur på bilden)
 

Bilagor

  • lodjur.jpg
    lodjur.jpg
    45.9 KB · Visningar: 435
Den här örnen (havsörn?) är mycket sämre på att kamoflera sig men syns nästan lika dåligt ändå ;)
 

Bilagor

  • eagle_060524.jpg
    eagle_060524.jpg
    87.7 KB · Visningar: 422
De här stora djuren (flodhästar) visar inte mycket heller
 

Bilagor

  • hipposar.jpg
    hipposar.jpg
    55.5 KB · Visningar: 432
Den här vassen äv vassare, närmre och svenskare än din vass!
 

Bilagor

  • vass.jpg
    vass.jpg
    87.8 KB · Visningar: 417
Dat var ingen vass på min bild, men här finns det lite, samt en "badnymf" och en båt också.
 

Bilagor

  • badnymf.jpg
    badnymf.jpg
    55.8 KB · Visningar: 406
Senast ändrad:
StenB skrev:
Dat var ingen vass på min bild, men här finns det lite, samt en "badnymf" och en båt också.
Ditt vatten ser kallt ut, men mitt är kallare. Och min båt är större än din.
 

Bilagor

  • 2006_0318-0017-2.jpg
    2006_0318-0017-2.jpg
    26.6 KB · Visningar: 378
Här är inte bara vattnet kallare, utan även luften. De här båtarna är också mycket bättre på att bryta sig fram!
 

Bilagor

  • isbrytare_400.jpg
    isbrytare_400.jpg
    88.2 KB · Visningar: 378
StenB skrev:
Dat var ingen vass på min bild, men här finns det lite, samt en "badnymf" och en båt också.

Sten, det går ju ut på att det ska vara mer av något - inte bara liknande bilder :) Det det är mer av är dock upp till dig som fotograf att bestämma och uttrycka.
 
AFE skrev:
...det går ju ut på att det ska vara mer av något - inte bara liknande bilder :) Det det är mer av är dock upp till dig som fotograf att bestämma och uttrycka...

Jepp, att på något sätt vara bättre eller värre än föregående bild. Tex mer vass, större bil, hårdare material etc..

--
Trådskaparen - som tycker det är helkul att Bildfight blivit så poppis!
 
AFE skrev:
Sten, det går ju ut på att det ska vara mer av något - inte bara liknande bilder :) Det det är mer av är dock upp till dig som fotograf att bestämma och uttrycka.
Riktigt, men du svarade med "vassare vass" på en bild som inte innehöll mågon vass. jag svarade med en bild som innehöll mer än vass.
 
Låt oss dock lämna skriftliga diskussioner dock, och överträffa varandra med bilder igen.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.