Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bilder vid skitväder

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag vet inte om man kan kalla dimma för skitväder, men jag gillar att fota när det är upp till 100 procents luftfukighet.

Bilagor

• tågdimma.jpg
    tågdimma.jpg
    50 KB · Visningar: 415
Hårdkomprimerad för att klara forumets gräns (50 för save for web.) Sjöns fel;)

Bilagor

• 400.jpg
    400.jpg
    44.4 KB · Visningar: 410
VA GNÄLLER NI FÖR?

Lite dimma?
Om jag har 15 meter sikt i Svenska vatten så har jag ett kanondyk och behöver inte ta enbart macrobilder. Kan t o m använda vidvinkel och ta "landskapsbilder".

Lite regn?
Jag har saltvatten runt mig som med hjälp av vattentrycket, trycker på bröstet och försöker tränga in i dräkten och kyla ner mig samt tränga in i mitt kamerafodral. Och in i mina blixtar och blixtkontakter.

Dåligt ljus.
En orolig vattenyta kan reflektera bort 60% av dagsljuset. Dessutom fungerar vattnet som ett filter och filtrerar bort färgerna idagsljuset, rött först. Dubbla blixtar nödvändigt redan på någon meters djup annars syns inte färgerna.

Hoppas ni fattar ironien, men vi har olika referenser om vad som är dåligt väder, eller?

Skitväderär fotoväder.. bara se här på fs och amatörer runt om hur mycket solförstörda bilder det finns...... puhh,,,

Horisontellt regn är det enda som hindrar mig.

MVH Niclas,

På eftermiddagen när Gudrun "endast" blåste med ca. 25-30 sek/m var jag ute och tog några bilder nere vid hotell Strandbaden i Falkenberg. Piren eller badbryggan som den också kallas försvann under natten. Observera klockan som stannde på 19:30 och stolpen i förgrunden som böjt sig.

Åkte ut en sväng runt 22 och då gick det knappt att stå upprätt i stormbyarna som låg på dryga 35 sek/m. Ingen ide att ens tänka på att få en bra bild i mörkret och blåsten.

Dagen efter fotade jag förödelsen. Sandklitterna hade halverats och alla byggnader hade tagit mycket stryk.

Bilagor

• gudrun_1.jpg
    gudrun_1.jpg
    56.2 KB · Visningar: 308
*applåder*

En stor eloge till er alla för era fantastiska bilder, som väl faktiskt visar att
"det finns inget dåligt (foto)väder, bara dåliga kläder"! :eek:)))

Mina bidrag till grått och regnigt väder kan ni se här:
Uppåt
Tallbarr

:: Susanne ::

Här är en av mina bilder tagna under en mycket mulen dag.

Anders "Riebbe": Din bilder tyckte jag verkligen var fantastiska! Synd att du inte har några kritikbilder uppe. De skulle vara trevliga att se. :)

Bilagor

• mini-ko.jpg
    mini-ko.jpg
    56.8 KB · Visningar: 277
Och här är ännu en.
Den här är jag mer nöjd med utifrån att jag, som sällan bevistar skogen, sällan ser någon älg.

Bilagor

• mini-alg.jpg
    mini-alg.jpg
    53.3 KB · Visningar: 277
Denna bild är tagen julen 2004, klockren tycker jag, kunde likagärna varit svart/vitt

Bilagor

• icmg_0569.jpg
    icmg_0569.jpg
    26.9 KB · Visningar: 278
Här kommer ett till lite bidrag av grått väder. På någe vis är *dålig väderlek* oxå en fröjd för fotoögat. De bilder som ni andra har skickat in är ju urtjusiga.
Barbro

Bilagor

• grå.jpg
    grå.jpg
    10.3 KB · Visningar: 211
thompan skrev:
tycker onekligen att Badbryggan och Hotell Strandbaden påminner en hel del om varandra....

Hmm, nu, efter flera dagar ser jag att i stället för tre olika bilder har det blivit två av samma motiv. Detta har hänt innan och jag vet ej varför. Såg tre olika lång tid efteråt.

Badbryggen då:

Bilagor

• gudrun_2.jpg
    gudrun_2.jpg
    55.1 KB · Visningar: 105
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar