Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bilder vid skitväder

Produkter
(logga in för att koppla)
Möjligen inte så förbannat mycket cyan. Har lite dåliga förhållanden med min dator, skärm, och överföring.
Utskriften, förstoringen är det bara blått i.
Och blått är det. Varken man vill eller ej.
Nix, jag tog illa upp men inte längre.
Snabbtänd men lättsläckt.
Mvh/-Anders

Den är ju suverän Kvicken.
I alla former av blått helvete och "dåligt" väder.
Och så många skiftningar av de lilla färger som finns.

Kommer med en till fast jag tänkt sluta för länge sen.
Bara för att visa att även artfoto kan vara bra i dåligt väder.
Lappmes förövrigt..finns inte i skåne, likt den blå bakgrunden.

Bilagor

• lappmesl.jpg
    lappmesl.jpg
    32.5 KB · Visningar: 772
Om jag har tur så blir det lite snöblask kvar tills i morgon av den snö som kom i dag. Det kommer att ge en riktigt grå och trist morgondag. Då blir det till att ge sig ut och fota.

Grymt fin bild. Visst, hittar man lite färger så har man ju en underbar jämn och fin belysning i gråväder./Göran

Lund i kväll. Trafikkaos i Skåne, vi är inte vana med snö.
Godnatt
Mikael

Bilagor

• oväder.jpg
    oväder.jpg
    28.5 KB · Visningar: 763
KVICK skrev:
Om jag har tur så blir det lite snöblask kvar tills i morgon av den snö som kom i dag. Det kommer att ge en riktigt grå och trist morgondag. Då blir det till att ge sig ut och fota. /Göran

Snyggt som attan Mikael. Och lite dramatisk bild.
Och blått som här nästan. Fast vi har det hela "dan" som inte finns än.

Bor du utmed havet Göran?

-Anders

Duggregn som precis upphört och skymning, men det är ju bara att exponera lite längre...
300 mm, 0,3 sekunder

Bilagor

• small_400_img_3570_filtered.jpg
    small_400_img_3570_filtered.jpg
    47.5 KB · Visningar: 758
Jag bor i Göteborg. Så det är inte så långt till havet. Åker nuförtiden ganska ofta till Hönö och fotar. /Göran

Oj oj, det måste var fint med "dåligt" väder där vid havet.
Hade jag inte bott här uppe så hade jag bott där nere. Hade jag inte haft skoter och skidor så hade jag haft båt och ja...
Även om det troligen inte kartan är vit där emellan Lappland och Västkusten som dom påstår så finns bara två val för mig.
Fjället eller havet. Kargheten gör en mäniska glad och förstående. Även om förståendet misslyckats med mig:0)
Hoppas det lyckas med ditt dåliga väder.
Mvh/-Anders

Ursäkta en "skitbild" bland alla fina bilder, Men tar denna som inte hänger ut någon då jag inte har allas tillstånd för publicering än.

Detta appropås Chanos bild på de glada i snövädret. Vilken glädje och hjulen slirar.

Här är några barn som är så gravt handikappade att de inte kan röra sig själva. Men de trevliga ledarna tog dagligen ut dem i alla väder och just här glatt i famnen och åkte i backen ändå - fast det var riktigt vidrigt väder med blötkyla. Men alla bilder behöver kanske inte bara vara fina heller

Bilagor

• 277a.jpg
    277a.jpg
    26.7 KB · Visningar: 768
En trist dag på Hönö med Öckerö kyrka i bakgrunden. /Göran

Bilagor

• klippor_kyrka.jpg
    klippor_kyrka.jpg
    44.2 KB · Visningar: 770
Gatufoten skrev:
Ursäkta en "skitbild" bland alla fina bilder, Men tar denna som inte hänger ut någon då jag inte har allas tillstånd för publicering än.

Detta appropås Chanos bild på de glada i snövädret. Vilken glädje och hjulen slirar.

Här är några barn som är så gravt handikappade att de inte kan röra sig själva. Men de trevliga ledarna tog dagligen ut dem i alla väder och just här glatt i famnen och åkte i backen ändå - fast det var riktigt vidrigt väder med blötkyla. Men alla bilder behöver kanske inte bara vara fina heller

Med en förklarande text blir bilden väldigt fin.
Mycket finare än vad du kan tro.
Ännu ett exempel på en bild som i ett sammanhang(din text) blir så förbannat bra.
Mvh/-Anders

Bilder i skiiitväder !?

Jo visst, en del tycker säkert att som denna blid så ä,, det "skitväder".

Men för min del tycker jag bilderna får andra innebörder och budskap i dåligt väder.
Andra händelser går ju att visa upp och spegla, det lite ovanligare än vad strålande sol gör.

Bilden här är från Motala med fyren vid Vätterns inlopp till vår lilla hamn. Här var vindarna mellan 20-27 secundmeter enligt mätaren hos båtklubben. jag fotar gärna i snöyra, regn å mörker. Då ställs man inför andra skapandeprocesser och uppgifter som är lärorika.

Med svagt/mjukt (frånvaro av sol) ljus får man leta efter kontraster medans stark sol får man ibland undvika för starka kontraster som en balanserad bild.
//Bengan

Bilagor

• dsc_39785_x400.jpg
    dsc_39785_x400.jpg
    14.4 KB · Visningar: 746
Riktigt uschelt väder

Fläckvis dimmigt, överallt disigt, riktigt duktigt mulet, så där att man väntar att molnen ska ramla ner över en.
Och ändå ...

Bilagor

• dscf8245-400.jpg
    dscf8245-400.jpg
    37.8 KB · Visningar: 730
Anders Riebe och Thomas - Tack för vänliga ord.

För en kort tid sedan redovisade jag ett pilotarbete med (pjuuh) 400 bilder. Ingen somnade (tror jag :) ,nej tvärtom så verkade de nöjda på den halvtimme det varade för det kom varma applåder. Då var det gissnigsvis bara några få bilder som skulle gett ett litet "wow" på kritiksidan.
Är rätt säker att det var innehållet som berörde de som kollade, knappast mina bilder i sig. Vill inte ta detaljer här men det var lite teorier om vad bl a skratt och glädje ger i samband med rehabjobb/omfokusering för de som har sjukdomar. Bilder kan användas till mycket. Slut OT / Tillbaka till ämnet bilder i olika väder

Gatufoten skrev:
Måste bara säga att jag blir glad när jag läser det här. Fan vad fint att de kan få ha kul även utan förmågan att vara fysiska själva:)
Bilden är alldeles utmärkt, och den blir ännu bättre med förklaringen kring det hela.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar