ANNONS
Annons

Bilden direkt till datorn?

Produkter
(logga in för att koppla)

F_lken

Aktiv medlem
Jag har sett att vissa proffs (och säkert andra) tar bilder som kommer direkt in i datorn. Nu är inte jag proffs men är lite nyfiken på vad jag behöver för att till det på samma sätt.

Ta bilden och "plopp" så kommer den upp i datorn, vad behöver jag för att få till det? Jag har en EOS 400D

Senast ändrad:
För canon så har jag för mig att man kan göra det med den medföljande mjukvaran EUS Utility software. År inte det så sök på control my canon

Det är allt alltså?

Det är allt jag behöver... en programvara som heter "EUS Utility software"

Tack för bra och snabbt svar!

Tack Peter men...

Jag vet inte vad jag ska svara på den saken men det är ju det jag gör genom att lägga in frågan här eller hur. Och inte för att vara den som är den men om du kör Nikon och inte riktigt är 100 på hur det ligger till vad gäller min fråga så kanske frågan inte är riktad till dig eller hur. ;-)

Kanske någon som har Canon eller har denna funktion aktivt idag kan svara på vad jag behöver

1, Vilken programvara? (Måste funka på Mac)
2, Koppling mellan EOS 400D och MAC
3, Om det är kabel, är det vanlig USB eller annat system?

Jag vet inte vad jag ska svara på den saken men det är ju det jag gör genom att lägga in frågan här eller hur. Och inte för att vara den som är den men om du kör Nikon och inte riktigt är 100 på hur det ligger till vad gäller min fråga så kanske frågan inte är riktad till dig eller hur. ;-)

Kanske någon som har Canon eller har denna funktion aktivt idag kan svara på vad jag behöver

1, Vilken programvara? (Måste funka på Mac)
2, Koppling mellan EOS 400D och MAC
3, Om det är kabel, är det vanlig USB eller annat system?

Vilket program använder du för att importera bilderna från kameran till datorn?
Använder du Lightroom så finns funktionen där, heter Tethered Capture i den engelska versionen. Tror att det heter "direktfångst" eller nåt liknande i svensk version.

EOS Utility har den fördelen att det har du redan, för det följer med när du köper en Canon kamera.
Det går bra med USB-kabel, om du har datorn nära nog. Max 5 meter för säker funktion.

Eye-Fi kort är lite halvdant med din kamera, för det finns bara som SD, och 400D använde fortfarande CF.
Nätverksgrepp fungerar på längre håll, men det finns inte heller till din kamera.

Väcker min tråd igen... fick inte fart i det förra gången.

Någon kör detta och kan ge lite inputs på hur det funkar?

Fick detta svaret från Canon...

Du kan prova med att installera denna programvara på din dator:

http://support-my.canon-asia.com/contents/MY/EN/0200302502.html

Vad som behövs för detta är nämligen programmet EOS utilitys. Detta finns dock inte för nedladdning till 400D och risken finns att programvaran ovan inte kommer att stöda detta för 400D. Prova ändå gärna att installera. Fungerar inte detta så har vi tyvärr ingen lösning för 400D.

Synd att du inte hittar skivorna. Problemet med länken du fick är att det är en rätt ny version av EOS Utility och det är inte säkert att den fungerar med EOS 400D.

Prova att installera ändå! Det är ju möjligt att det fungerar.

Synd att du inte hittar skivorna. Problemet med länken du fick är att det är en rätt ny version av EOS Utility och det är inte säkert att den fungerar med EOS 400D.

Prova att installera ändå! Det är ju möjligt att det fungerar.

Funkar det så funkar det inte... :) inte hela världen

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar