En hypotes.
Min hypotes om det som skett:
Den som gav Teste i uppdrag att driva ärendet, utgick från att de hade rätt att driva frågan.
Men av någon anledning var så inte fallet.
Teste var inledningsvis övertygad om att han företrädde en uppdragsgivare som har rätt att driva frågan.
När det senare visade sig att detta inte var fallet, så lade Teste ner fallet.
Jag har väldigt svårt att se att Teste skulle ha lagt ner fallet, i det fall att han faktiskt företräder någon som har rätt att driva frågan.
Framför allt så har jag oerhört svårt att tro att Teste medvetet skulle chansa, och sedan bara gå vidare om han inte hade rätt.
På sin höjd kan jag tänka mig att han har slarvat med att kolla upp alla detaljer från början.
Men det kan ju också vara Testes uppdragsgivare som framfört felaktig information.
Skulle min hypotes ovan stämma, så är det knappast rättvist att kalla Teste för oseriös.
Beroende på vilken information Teste ursprungligen fick så borde han möjligen ha kollat upp fallet mer ordentligt.
Till saken hör att Testa faktiskt inte får förklara sig i den här tråden.
Vad det gäller trådskaparen, som bevisligen gjort fel.
Och de facto olovligen använt flera bilder på en kommersiell sida.
Utan att visa någon som helst ånger, utan istället lägga en vädligt massa tid och energi på att smutskasta budbäraren.
Någon som ägnar sig åt både programmering, design och dessutom kallar sig fotograf kan avkrävas kunskap om vad som faktiskt gäller, och inte minst förväntas agera på ett på ett helt annat sätt än att dels försöka komma undan så billigt som möjligt.
Och samtidigt göra sitt bästa för att "skjuta budbäraren".
Så tycker jag i uppriktighetens namn att det är långt mer oseriöst än Testes agerande
.
Trådskaparens smutskastning mot Teste är i mina ögon inget annat än hyckleri och dubbelmoral.