Polisen drog in mer än 500 miljoner på fartkamerorna, och skräms gör de
? Varför ska de skämas? Staten finansierar nya vägar som ökar säkerheten för oss andra med böterna. priserna är framtagna av våra utvalda politiker.. inte nån girig jurist som själv sätter bötesbelopp för att maximera avkastningen.
Och du var inte "lite över gränsen", du stal bilder
du sitter här dagligen och debatterar.. ärligt sagt, lär du dig inget?
från lagboken "Den som olovligen tager vad annan tillhör med uppsåt att tillägna sig det, dömes, om tillgreppet innebär skada, för stöld".
- Vad annan tillhör var inte känt här och fanns inget sätt för mig att veta var "föremålet" kom från eller ägaren. Det är snarare fråga om upphittat gods om man ska peka på fysiska ting. Borde kunna få ersättning för återlämnande av förlorad ägodel med dom liknelserna..
- då ingen skada är skedd eller åkommit någon förlust så kan det därför inte gå under benämningen stöld, säg vad det är istället.. jag har använt en bild utan känd källa.
- tillgrepp av immateriella objekt som intrång i upphovsrätten el varumärkeslagen räknas inte ens som stöld av rättsystemet så glöm det.
om vi går vidare tilll ordet förtal: "Med förtal avses att utpeka någon såsom brottslig eller klandervärd i sitt levnadssätt eller annars lämna uppgifter som är ägnade att utsätta denne för andras missaktning"
- du anklagar mig för stöld då ingen sånt är fastställt
- du pekar ut mig som brottsling då det passar dina syften, att utsätta mig för missaktning.
jag ogillar att använda anmälan knappen men tålamodet är kort för såna här onödiga och rent ut sagt idiotiska utkast.