Så här resonerar en äkta tjuv som helt saknar respekt för ägare i form av upphovsmän.
När du sen blir upptäckt startar du en tråd med "gnäll" och en till jag sett med med angrepp mot ombudets företag...? Ett löjligt looser-beteende, tycker jag...
Vad hade du gjort om det var en olåst hyrbil, hade du snott den också och åkt den sträcka du vid tillfället behövde?
Du är en "simpel" tjuv, fullfjättrad med argument för att försöka rättfärdiga ditt brott!
I dina kläder skulle jag vara "glad och tacksam" att ingen polisanmäler dig, också. Därför du har begått ett brott och kan även bli fälld för detta.
Mitt råd är att du tar bort allt du snott, snarast och då menar jag både bilder och eventuella texter, samt att du tacksamt emottar fakturor och betalar dessa skyndsamt, eftersom du vid sådana tillfällen kommer alldeles för lindrigt undan, utan att riskera åtal.
Vad mig anbelangar, anser jag att du snarare borde hamna i ett allmänt åtal, eftersom du inte tycks fatta vad du gjort. Du tycks sakna respekt för andras egendom.