kattuppfödningen är en hobby som jag och tjejen har för att hålla oss med sällskap här. betalade just 4 tusen för en parning och tusen i kattmat från egen ficka för att inte nämna 1000 i bensin för att lämna kissen. (en tredje gång, de första 2 resorna tog inte..) så den verksamheten har bra med likviditets brist utan en blodtörstig jurist
Du hävdar själv, på en av dina sidor att det är frågan om just en försäljningssite.
"Kattsidan" framstår ju för en besökare knappast som något annat än en företagssida heller.
Ovanpå detta är du styrelseledamot i ett företag som du varit med och grundat.
Samt driver ett handelsbolag.
Kallar dig frilansfotograf, och även för "frilansande designer".
Men vill helt plötsligt bli behandlad som en privatperson i ett ärende där du brutit mot gällande lagar.
Det är inte det allra minsta märkligt att Teste ser din verksamhet med katter som ett företag/affärsdrivande verksamhet. Och därmed agerar utifrån det i det krav han skickat till dig.
Du inbjuder ju i allra högsta grad själv till att din verksamhet med katterna uppfattas just som ett "företag".
Det hade däremot var rejält märkligt just om Teste agerat just som om det gällde dig som privatperson, utan vinstsyfte.
Sedan är jag nog inte ensam om att tycka att en "frilansfotograf" och "frilansande designer" om någon skall visa respekt för upphovsrätten.
Även när det gäller rent "privata" sidor, utan något som helst vinstintresse/ekonomiskt intresse.
Om det hela verkligen är ett omedvetet misstag.
Så är det bästa du kan göra att kontakta Teste snarast möjligt, och visa ärlig vilja på att försöka uppnå en förlikning.
Förklara ditt agerande så ärligt som möjligt, inkluderat det du skrivit här på FS forum.
Stå för allt du gjort och "sagt"/skrivit rakt upp och ner utan några som helst ursäkter.
(Det är en sak att göra ett omedvetet misstag, det gör alla någon gång i livet. En helt annan sak att inte stå för det, utan att anstränga sig för att komma undan så billigt som möjligt).
För i en domstolsförhandling kan du definitivt räkna med att bemötas som just företagare, och definitivt som en företagare som skall ha koll på gällande lagstiftning på området.
Jag tänker inte "dömma" dig, men tycker att du ska stå för det du gjort rakt upp och ner, och se till att reda ut det så långt som det på dig bekommer.