Såvitt jag kan se är Joachims blogg saklig, artig och korrekt. Det finns inget att tona ner. Jag tycker att det är fräckt av dig att försöka skuldbelägga Joachim för eventuella hot mot Tammy Bergström. De hoten kan bara hotarna själva ta ansvar för.
Din insinuation att Joachim och KG inte vill få stopp på hoten är både ogrundad och oförskämd.
Jag vill tacka för ditt inlägg (och flera andra som inkommit), som pekar på att innehållet jag publicerat på rockfashion.se är sakligt, artigt och korrekt. Detta stämmer väl överens med hur jag haft för avsikt att formulera det. Jag har ingen som helst avsikt att syssla med något kopplat till hot och liknande. Mitt intresse ligger enbart i att sprida information, söka fler som råkat hamna i samma situation och förhoppningsvis kunna vara till hjälp för dem.
Jag får samtidigt poängtera att några ändringar inte är gjorda i blogginläggen. Däremot har jag för tydlighetens skull skapat ett inlägg där vi officiellt visar att vi tar avstånd från allt som har någon som helst koppling till hot och liknande.
Jag har även kompletterat med information där Tammy Bergström redovisat en annan syn än jag på vad som sagts muntligen när vi stod utanför Ystads Tingsrätt, eftersom våra minnesbilder av detta tydligt går isär.
Jag kommer ikväll att följa upp det hela med ett inlägg där jag redogör för våra läsare kring min gedigna genomgång av deras bidrag av olika slag och kan konstatera att jag inte kan hitta någonting som uppkommit i samband med våra publiceringar, som jag upplever som hotfullt eller direkt kränkande. Detta är en viktig uppföljning för våra läsare, som annars kan känna att vi ifrågasätter dem utan grund (med anledning av inlägget där vi tar avstånd från eventuella hot och dylikt).
Åsikter förekommer och de kan även ibland vara hårda, men det är att betrakta som en logisk reaktion, när 300 webbplatser, varav många små bloggare, ställs inför den problematik vi befunnit oss i. Vi har inte haft möjlighet att gå igenom santliga kommentarer, länkars innehåll etc och om någon hittar något vi länkar till eller kommentarer som upplevs som olämpliga, så har vi också bett våra läsare att hjälpa oss med detta. För er som läser våra inlägg och även läser detta är vi oerhört tacksamma om ni vill belysa eventuella oönskade upptäckter av sådan karaktär, så att vi kan agera i frågan.
Återigen, tack Göran (m fl)