Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Betalningskrav på 12.000 för bildstöld! vad fan är detta?!

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hoten som kom i samband med att Joachims blogg räcker för mig.

Synnerligen osmakligt.

Ja, det finns, tyvärr, alltid små människor som inte kan se hela sammanhang utan siktar in sig på det lilla de tror sig förstå. Oftast förstår de inte det heller.

Edit: Noterar att du är upprörd när du skriver, så det blir lite fel, men jag förmodar att du inte påstår att Joachim hotar Tammy i sin blogg?
 
Det spelar roll, Det betyder att ditt påstående inte var baserat på vad du själv hört utan var andrahandsinformation.

Det blir då hörsägen och då kan du tex inte vittna om det.

Det handlar om trovärdighet.

Suck... det skrev jag aldrig heller. Men om det nu skulle behövas så har jag ju tillgång till min häst, som hörde det ur hästens mun så att säga... ha ha... men bekymra dig inte om det nu, det kommer att bli en långt senare fråga och ge upphov till en helt ny diskussion OM vi tar det vidare.
 
Ja, det finns, tyvärr, alltid små människor som inte kan se hela sammanhang utan siktar in sig på det lilla de tror sig förstå. Oftast förstår de inte det heller.

...

Små människor som tycker att en fotograf som har oförskämdheten att agera på bildstölder kan behandlas hur som helst, helst tryckas ner ordentligt.
 
Små människor som tycker att en fotograf som har oförskämdheten att agera på bildstölder kan behandlas hur som helst, helst tryckas ner ordentligt.

Njae, jag tycker nog inte ens att man kan behandla dem "hur som helst" och förstår inte syftet med att de ska "helst tryckas ner ordentligt". Det vore bättre att få dem att förstå saker och tings sammanhang, men som vi ser i den här lilla puttriga tråden så är det inte ens lätt här, fast vi alla är rörande överens...
 
..

Edit: Noterar att du är upprörd när du skriver, så det blir lite fel, men jag förmodar att du inte påstår att Joachim hotar Tammy i sin blogg?

Noterar också att du behöll en gammal version av citatet...du ville väl göra en poäng av skrivfelet... argumenten sviktar.

Du hoppade på den felaktiga informationen som en hök och har redan hunnit hota med en "fortsättning".
 
Jag noterar att dina inlägg ger ett enfaldigt uttryck. Obs, jag kallar dig inte enfaldig.

Noterar också att du behöll en gammal version av citatet...du ville väl göra en poäng av skrivfelet... argumenten sviktar.

Du hoppade på den felaktiga informationen som en hök och har redan hunnit hota med en "fortsättning".

Eller så skriver jag snabbare än du hinner rätta. Ska se vad du ändrade till, medan jag gör det kan du ju svara på sakfrågan *s*

Edit: Bra. Då är vi på det klara med den saken. Du är ju väldigt noga med detaljer i språket emellanåt, så du får tänka på hur du själv skriver.
 
Suck... det skrev jag aldrig heller. Men om det nu skulle behövas så har jag ju tillgång till min häst, som hörde det ur hästens mun så att säga... ha ha... men bekymra dig inte om det nu, det kommer att bli en långt senare fråga och ge upphov till en helt ny diskussion OM vi tar det vidare.

Bara så du förstår skillnaden, du kan inte använda hörsägen juridiskt.

Hälsa hästen.
 
Jag säger inget annat. Men om det kan verifieras så... fast det är klart att det måste dementeras med kraft med tanke på de följder som det skulle kunna få. Exakt vad vi funderar på tänker jag förstås inte skriva här, men Staffan kan räkna ut det, det är jag säker på.

Tanken är naturligtvis att om Tammy sålt hela den ekonomiska upphovsrätten så kan hon inte stämma någon eftersom hon inte kan sälja bilden vidare. Nu verkar det som om ni kanske hade lite löst på fötterna där dock ...

Jag trodde kampen bedrevs mot BO och inte Tammy förresten, men en sådan åtgärd riktar sig nog mest mot henne ...
 
Njae, jag tycker nog inte ens att man kan behandla dem "hur som helst" och förstår inte syftet med att de ska "helst tryckas ner ordentligt". Det vore bättre att få dem att förstå saker och tings sammanhang, men som vi ser i den här lilla puttriga tråden så är det inte ens lätt här, fast vi alla är rörande överens...

Har du någon idé hur man ska få stopp på de hot som framförs till Tammy?

Jag tar för givet att du vill det.
 
Har du någon idé hur man ska få stopp på de hot som framförs till Tammy?

Jag tar för givet att du vill det.

Ja, genom att påtala att det måste skiljas på sak och person när man öppet diskuterar saker man har olika syn på och att man tar avstånd från sådant som hot och dylikt (om jag får bidra med min mening i saken).
 
Har du någon idé hur man ska få stopp på de hot som framförs till Tammy?

Jag tar för givet att du vill det.

Jag är inte aktiv i bloggsfären, men jag antar att de skulle förstå mer om de läste mina inlägg i den här tråden, den har ju nästan blivit som en blogg. Här förklarar jag, gång på gång, skillnaden mellan målsäganden och hens ombud, men likväl stänker en del av skiten på den som de facto håller i yxan, dvs den som stämmer. Om de som hotar o beter sig läser här så kommer de att förstå hur saker hänger ihop och kanske rikta sin upprördhet åt ett annat håll. Fast jag tror de kommer att hemfalla till hot och annan dynga även då, tyvärr, alldeles för få människor kan skilja på sak och person. Ännu färre kan uttrycka sin upprördhet på ett bra sätt.
 
Ja, genom att påtala att det måste skiljas på sak och person när man öppet diskuterar saker man har olika syn på och att man tar avstånd från sådant som hot och dylikt (om jag får bidra med min mening i saken).

Du kanske skulle kunna ändra på din blogg? Det verkar som folk kommer därifrån.

KG har ingen konkret idé?
 
Det har du rätt i, då är det bara minskad trovärdighet eftersom KG inte hade hört det själv.

Fast den där kg kan ju ta med sig den som verkligen hörde det och låta vederbörande vittna. Inte så illa, kan jag tycka. Men det kommer förstås ändå bli ord mot ord i slutändan. Släpp det där nu, du inser ändå inte vad som hänt ikväll. Att Tammy kom in i tråden just pga det var inte alls oväntat, fast jag hade hoppats att även Staffan skulle skriva några rader, det hade väl varit intressant?

Hej Staffan!
 
Jag är inte aktiv i bloggsfären, men jag antar att de skulle förstå mer om de läste mina inlägg i den här tråden, den har ju nästan blivit som en blogg. Här förklarar jag, gång på gång, skillnaden mellan målsäganden och hens ombud, men likväl stänker en del av skiten på den som de facto håller i yxan, dvs den som stämmer. Om de som hotar o beter sig läser här så kommer de att förstå hur saker hänger ihop och kanske rikta sin upprördhet åt ett annat håll. Fast jag tror de kommer att hemfalla till hot och annan dynga även då, tyvärr, alldeles för få människor kan skilja på sak och person. Ännu färre kan uttrycka sin upprördhet på ett bra sätt.

Dina kommentarer här lär väl knappast minska hoten, tvärtom, din linje är ju att ST ska skämmas och att Tammy ska upplevas girig.

Allvarligt, vad kan vi göra...det här har gått lite för långt.
 
Du kanske skulle kunna ändra på din blogg? Det verkar som folk kommer därifrån.

KG har ingen konkret idé?

Nej, mot människors dumhet kämpar Gudarna förgäves, eller hur var det ABBA skaldade? Läser du Joachims blogg så ser du ju hur han formulerar sig. Den som efter att ha läst det ändå uttrycker någon form av missaktning för Tammy läser nog väldigt dåligt. Gör de det efter att ha läst mina inlägg här så är de förmodligen analfabeter och då är det närmast imponerande om de får ihop ett sammanhängande mail.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.