Du skrev
"Tammy har inte markerat tydligt att hon vill ha bilderna i fred"
fortsättningen handlade om Staffan Teste, som förstås inte har med märkning av bilderna över huvud taget att göra eller några markeringar som någon potentiell bildtjuv skulle kunna ta till sig.
För att du kanske lättare ska förstå, så skriver jag det här sakta nu och håller mig till en sak:
Jag har inte nämnt någonting om märkning av bilder, jag har deltagit i det samtal som pågick och berörde det aktuella rättsfallet. Ordet "markera" i svenskan har mer än en betydelse, och i det här fallet handlade det inte om någon form av påskrift på bilder.
Genom att använda Staffan Teste, vars verksamhet bygger på att bilder måste användas olovligt, för att han ska få inkomst av dem, har Tammy, förhoppningsvis ovetande, bidragit till fortsatt olovlig användning av sina egna bilder. Genom att överlåta en del av sina egna rättigheter, manifesterat vid förhandlingen genom att hon inte såg sig kunna godta ett förlikningsbud, har hon gjort sig till gisslan för en profitör på överträdelser av upphovsrätten, som är beroende av att överträdelserna ska ske.
Därigenom smetar Testes verksamhet av sig på Tammy, och jag kan inte se att det är ett sätt att hävda att hennes bilder inte ska "stjälas", då ju "stjälandet" är en förutsättning för inkomsten som Teste får av att påtala olovlig användning.
[admin: raderat personangrepp] Testes livsrum, och hans inkomst, kräver att upphovsrätten ska åsidosättas. Utan överträdelserna går hans verksamhet sämre. Hans företag har inte intresse av att bilder ska vara i fred. Han lever på att de ska "stjälas".
Försök också inse att i ett nätforum som det här, skriver man ner åsikter. Jag redovisar mina, och du tolkar dem som fan läser bibeln. Jag vet redan att andra mer normalt funtade människor förstår vad jag skriver, så det måste vara någonting med iSolen.se som gör det svårt att ta in.