Så Joachim (han stavar väl med "ch"?) fick ändå betala "knappt hälften", dvs 4000kr, efter all nedlagd tid och din gratis rådgivning? Han nämnde också en jurist, var den rådgivningen gratis? Omkostnader? Jag trodde nog ni skulle få ner beloppet lite mer. Det beloppet skulle nog parterna kunnat förhandlat fram utan att behöva gå till tingsrätten.
Vad det gäller Tammy är hon mer intresserad av att hennes bilder inte stjäls än att tjäna pengar på stämningarna så hon betraktar nog detta som en vinst.
BO hade tydligen ändå nog sympati hos rättsväsendet och mycket nog på fötterna för att tinget skulle driva igenom en förlikning utan dom.
Får jag fråga, varför skulle Staffan tappa koncepterna för att du presenterades som ombud? Vet han ens vem du är?
Sen lite ny information från Joachim själv: Joachim är aktiv medlem av Piratpartiet, ett faktum som jag tror de flesta missat i denna tråd, kan detta möjligen ha bidragit till att det inte blev någon tidig förhandling?
Till slut, jag tycker det är bra av dig att följa upp ord med handling och deltog i förhandlingen.
Edit: Vad är detta? Citat från Joachims blogg som citerade Staffan:
" vårt mål var att "gå ut och informera omhur lite man behöver betala" för upphovsrättsbrott"
Vad syftar Staffan på?