iSolen.se
Guest
Du verkar förstå. Kan du förklara för Ola att det är vad jag skrivit hela tiden. Tinget = Tingsrätt, låt vara att det är juristslang, men så svårt att förstå borde det inte vara. När du ändå pratar med honom kan du ju nämna att jag inte tror på 1/3 delningen av bruttot. Och gäller den så läggs alla fall som stöter på motstånd på landsbygden, läs: utanför Sthlm, ner och fotografen står med en utgift på 900 spänn medan "BO" drar in netto 888 spänn (räknar med två normalporton). Räcker väl till en hygglig skumpa. Hittills har "BO" aldrig redovisat ett utslag i ett fall liknande något av trådfallen.
Trodde du lagt ner den frågan.
Det är inte slang det som står i tex wikipedia. Men visst vill du blanda ihop möte med domstol så gör det då men nu vet du i alla fall skillnaden. Ting != tingsrätt.
Jag tycker du ska fråga honom själv om eftersom du inte litar på det som står på hemsidan eller på uppgiften som jag fick direkt från honom igår kväll. Eller varför inte ett av de mest kända fallen med blondinbella där fotografen har bloggat om alltihop.
Du hittar mailadressen och telefonnumret på STs hemsida.
Sen verkar du fortfarande tro att fotografer stämmer i första hand för att få pengar, inte för att få bukt med bildstölder, det är väl därför du tjatar om girig, fast å andra sidan tjatar du också om att det inte ger några pengar. Det svänger...