KGS
Aktiv medlem
Företaget Bildombudsmannen startade i början av 90-talet om jag minns rätt, och Teste jobbade med (mot) bildstölder redan då. I och med att det då i stort sett alltid var frågan om företag som olovligen använde bilder tvivlar jag på att företagsnamnet skrämde någon
Hade jag inte vetat det jag vet och fått ett sådant brev till mitt företag så hade jag troligen kastat det i första vändan, särskilt om det kommit i semestertider. En gång fick jag personligt besök av en säljare för typ "Gula Sidorna" i Europa. Han kom från Schweiz (!) och åkte taxi (!) mellan sina "kunder". Sicken lirare. Han ville ha min underskrift på en annons som skulle kosta x-antal Schweizerfranc, men si det fick han inte, jag hänvisade till ekonomiavdelningen och dit vågade han sig inte. Så han körde varianten att jag skulle bekräfta att telefonnumret var riktigt och det var det, så jag kunde ju inte säga något annat, tyckte jag. Det tog inte lång tid innan det damp ner en faktura från ett helt annat europeiskt land på bortåt 30 lax. Den fakturan ramade vi in och hängde upp på väggen, sen hörde vi aldrig något mer från dem. Men tänk, karln åkte taxi mellan företagen på industriområdena!! Sa jag att det var före internet? Långt före.