Annons

Betalning till Pixxass i Tyskland

Produkter
(logga in för att koppla)

SammyBoy

Aktiv medlem
Hej!

Har gjort en beställning på Pixxass. Har fått alla uppgifter jag behöver och så. Men jag undrar hur jag ska fylla i: "Mottagande banks kostnad" det är ngt jag måste fylla i på min internetbank och jag hittar inte i brevet från Pixxass vem som skall betala; mottataren eller avsändaren.

Någon som vet mer?

Ibland så tar även mottagar banken en liten avgift, brukar vara runt 50-150kr. Eftresom mottagaren vill har full betalning så är det upp till dig att ge mottagarebanken tillräckligt. Kolla med Pixxas hur mycket det brukar bli.

Men är det inte lite märkligt att man fått ett belopp att betala inkl. moms och frakt och sen blir tvungen att lägga på mer när man skall genomföra överföringen?

Vad jag förstått så är det väldigt olika med mottagande banks avgifter. Har man FSB så drar de alltid 100:- oberoende av vad det egentligen kostar.

Beställde en pryl från England för ett tag sedan och struntade helt enkelt i att stå för mottagande banks avgifter, och jag fick inga klagomål från leverantören.

Enklast är det om man gör en betalning från eget konto med option på att man själv betalar att avgifter. Då vet man med säkerhet att mottagaren får den summa som han begär.
Vet inte om alla Banker grejar detta, men med Nordea och företagskonto så är det inga problem.

Jag provade att låta mottagaren stå för kostnaden. FSB som är min bank tog 10kr för transaktionen.
Får se nu vad som händer.

Någon som kanske vet när man kan förvänta sig ha varorna i handen?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar