Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

behövs tillstånd att fota i T-bana ?

Produkter
(logga in för att koppla)
Jo, de sväljer en del folk... Och är det strul med tuben så är det oftast pga. passagerarna, ordningsproblem bl.a.
 
Det är sällan det är löjligt trångt på perrongerna. Enda gången jag kan minnas är när jag åkte från Kista med ett nästan tomt tog och skulle av i Solna centrum. Vad jag hade glömt bort var att det var derby på råsunda, och det hade precis slutat. Ahh tjena. Tåget glider in på perongen och allt jag ser är ansikten som står 10 cm från fönsterna längs hela perongen, mellan 5 och 10 rader djupt.

Jag kom av, men det var med nöd och neppe.
 
JDKD skrev:
Man måste väl fråga alla personerna på bilden om det är OK att lägga ut bilden på nätet? Lite jobbigt att jaga illihopa:)
Sedan PUL lättades upp så att det inte per definition är förbjudet att publicera personuppgiften "utseende" utan tillstånd så ser jag ingen anledning till att det skulle vara förbjudet. Kan inte på något sätt tolka bilden som innehållandes känsliga personuppgifter, det finns ju varken handhållande, pussar eller systemetpåsar i bild.
Dessutom har du redan publicerat den här, den finns strax hos Google.

Fast ovanstående är baserat på min tolkning av gällande lagstiftning (önskar jag hade en bra referens till dig men jag orkar inte leta nu, måste knoppa). Vi har sett tidigare att t.om juristerna hos div branschorganisationer tycks hålla fast vid den tidigare lagen.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.