Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
behövs tillstånd att fota i T-bana ?
- Trådstartare RoyalDee
- Start datum
Damocles
Aktiv medlem
Det är sällan det är löjligt trångt på perrongerna. Enda gången jag kan minnas är när jag åkte från Kista med ett nästan tomt tog och skulle av i Solna centrum. Vad jag hade glömt bort var att det var derby på råsunda, och det hade precis slutat. Ahh tjena. Tåget glider in på perongen och allt jag ser är ansikten som står 10 cm från fönsterna längs hela perongen, mellan 5 och 10 rader djupt.
Jag kom av, men det var med nöd och neppe.
Jag kom av, men det var med nöd och neppe.
JDKD
Aktiv medlem
Av ren nyfikenhet har jag en fråga om tex den här bilden http://daniel.nordling.nu/vardag/kollektivtrafik/2007-01-10-C20-2021-Odp-3292.jpg
Man måste väl fråga alla personerna på bilden om det är OK att lägga ut bilden på nätet? Lite jobbigt att jaga illihopa
Man måste väl fråga alla personerna på bilden om det är OK att lägga ut bilden på nätet? Lite jobbigt att jaga illihopa
fhe
Aktiv medlem
Sedan PUL lättades upp så att det inte per definition är förbjudet att publicera personuppgiften "utseende" utan tillstånd så ser jag ingen anledning till att det skulle vara förbjudet. Kan inte på något sätt tolka bilden som innehållandes känsliga personuppgifter, det finns ju varken handhållande, pussar eller systemetpåsar i bild.JDKD skrev:
Dessutom har du redan publicerat den här, den finns strax hos Google.
Fast ovanstående är baserat på min tolkning av gällande lagstiftning (önskar jag hade en bra referens till dig men jag orkar inte leta nu, måste knoppa). Vi har sett tidigare att t.om juristerna hos div branschorganisationer tycks hålla fast vid den tidigare lagen.