Annons

Behöver stöd! (iMac)

Produkter
(logga in för att koppla)
Väntar fortfarande på ett likvärdigt exempel. Det måste ju var aapenkelt att hitt för en sådan klippa som du.

*likvärdigt hårdvara med apple
*90 dagars fri support (skicka in garanti är inte samma sak)
*inge bloatware (ren och fin os-installation out of the box)
*fullständigt OS med i leveransen (inget återställningsskit)

Se så fixa fram det nu rå det är ju så enkelt!

Ska du ha bra support är det Dell som gäller. Dom datorer jag köpt på sistonde Acer och Sony har bara skickat med bra program förutom operativet, Sony skickade med Adobes PDF-creator i full version. Acer skickade med en massa cyberlinkprogram i full version. Inget av dom såg jag som negativt. Bägge hade val under installationen om man vill ha med x antal trial-versioner av olika program också, var bara att klicka nej på.
Den senaste Mac:en jag hade (generation 1 iMac) hade en version av OS/X som bara fungerade på iMac, ser ingen större skillnad på det och en återställnings-DVD.

/Karl
 
Det är ju det som är grejen, att samma och/eller bättre kvalitet kostar TUSENTALS KRONOR MINDRE. Men det ska tydligen vara svårt att fatta.

Väntar fortfarande på ett likvärdigt exempel. Det måste ju var aapenkelt att hitt för en sådan klippa som du.

*likvärdigt hårdvara med apple
*90 dagars fri support (skicka in garanti är inte samma sak)
*inge bloatware (ren och fin os-installation out of the box)
*fullständigt OS med i leveransen (inget återställningsskit)

Se så fixa fram det nu rå det är ju så enkelt! TUSENTALS KRONOR MINDRE

Jocke, jag instämmer till fullo med Kjell.

Jag kan tipsa dig om att göra en lika nogrann, och detaljerad jämförelse som den här;
http://technologizer.com/2009/03/31/hey-lauren-is-apples-17-inch-macbook-pro-expensive/

Fram tills dess du återkommer med en trovärdig jämförelse, så framstår din argumentation inte som något annat än tomma ord.
Det är upp till dig att bevisa vilken trovärdighet du har!
 
Jocke, jag instämmer till fullo med Kjell.

Jag kan tipsa dig om att göra en lika nogrann, och detaljerad jämförelse som den här;
http://technologizer.com/2009/03/31/hey-lauren-is-apples-17-inch-macbook-pro-expensive/

Fram tills dess du återkommer med en trovärdig jämförelse, så framstår din argumentation inte som något annat än tomma ord.
Det är upp till dig att bevisa vilken trovärdighet du har!

Jag gäspar åt din artiklel...jag har aldrig nämnt laptops.
 
Den senaste Mac:en jag hade (generation 1 iMac) hade en version av OS/X som bara fungerade på iMac, ser ingen större skillnad på det och en återställnings-DVD.

/Karl

Hmm... Första generationen av iMac släpptes ca fyra år innan MacOS X släpptes. Låter sensationellt att du fick med OS X med den datorn... :)

Men visst är det väl en jädra skillnad på att få en riktig systemskiva som du kan starta upp från och som innehåller tex verktyg för diskkontroll och reparation och på en skivavbild som du bara kan klistra på hårddisken? Om man nu ens får en återställningsskiva med - i många fall är det ju bara en återställningspartition på en egen volym som ju försvinner vid tex hårdvarufel på disken.
 
Jag gäspar åt din artiklel...jag har aldrig nämnt laptops.

Nu var det inte laptops jag var ute efter i sak, utan den nogrannt gjorda jämförelsen.
Jag frågade efter en lika nogrann jämförelse, gällande stationära maskiner.

Något som du helt uppenbarligen inte är det minsta intresserad av att presentera.

Vilket i sig påvisar det faktum att du inte har sakliga argument att komma med, och att det du påstår bara är tomma ord.

Kan passa på att tillägga att för något år sedan såg jag en sådan jämförelse som jag efterfrågar (har tyvärr ingen länk) där det gjordes (en nu inaktuell) jämförelse mellan stationära maskiner.

Prisskillnaden där var precis lika liten som den jag länkade till ovan.
 
Återigen: VISA DET DÅ!!!

Fram med det likvärdiga exemplet, eller kläm igen och erkänn att du har fel. Väldigt mycket snack och extremt liten verkstad måste jag säga.
Jag har inte fel, till och med du skulle klara av att pussla ihop en bra pc som är billigare. Försök själv så får du se.
 
Jag har inte fel, till och med du skulle klara av att pussla ihop en bra pc som är billigare. Försök själv så får du se.

Så jag ska göra dina undersökningar åt dig så du kan bevisa att jag har fel.
Du skulle må då va?

Det tog en stund att svara på det senaste inlägget.
Har du sökt efter support på PC möjligen?

Vad har du hittat för pris på fri support under 90 dagar, sköt det din budget i smulor så du bestämde dig för att bara vara dryg i stället (som vanligt)

Du klarar helt enkelt inte av att presentera det du påstår finns.
 
Så jag ska göra dina undersökningar åt dig så du kan bevisa att jag har fel.
Du skulle må då va?

Det tog en stund att svara på det senaste inlägget.
Har du sökt efter support på PC möjligen?

Vad har du hittat för pris på fri support under 90 dagar, sköt det din budget i smulor så du bestämde dig för att bara vara dryg i stället (som vanligt)

Du klarar helt enkelt inte av att presentera det du påstår finns.

Plockade precis ihop en dator med motsvarande de egenskaper en Mac Pro har i standardutförande (2.8GHz Xeon Nehalem - 23 999:). Summa: 14377:-, inklusive fullversionen av windows 7 pro. Sen kan man ju antingen välja 90 dagars support eller 9 tusen spänn. Det är ju upp till var och en.
 
Återigen: VISA DET DÅ!!!

Fram med det likvärdiga exemplet, eller kläm igen och erkänn att du har fel. Väldigt mycket snack och extremt liten verkstad måste jag säga.

Jag vet faktiskt inte hur många datorpaket jag tagit fram i denna (och andra trådar) som är bertydligt billigare än motsvarande Apple-hårdvara, med förbehållet att det inte är en allt-i-ett-maskin, och man får klara sig utan TB, på samma sätt som man får klara sig utan USB3.
 
Plockade precis ihop en dator med motsvarande de egenskaper en Mac Pro har i standardutförande (2.8GHz Xeon Nehalem - 23 999:). Summa: 14377:-, inklusive fullversionen av windows 7 pro.

Så bra då, då vill jag se alla detaljer vad det gäller hårdvara, och sedan alla detaljer på hårdvaran i Macen, samt en ordentlig jämförelse mellan de olika delarna.
På samma sett som den jämförelse jag länkade till.

Är det ett "självbygge" får du inte glömma kostnaden för operativsystemet, samt support osv.

Sedan, med tanke på att du inte tyckte jämförelser på bärbara datorer var intressanta nyss.
Varför gjorde du inte jämförelsen på iMac?
 
Alltså.. Tillochmed JAG vet att Apple-burkar inte har något BIOS.

Vad jag förstått har dom något BIOS som inte används på samma sätt som en PC vid uppstarten men att det ger ett ok att starta OS/X på datorn. Det är det man får simulera när man installerar OS/X på en "vanlig" PC.

BIOSet är tack och lov på väg bort från helt och hållet, flera tillverkare av Windows-PCn har även dom slopat BIOS.

UEFI är standarden som börjar ta över efter BIOS. Apple kör en variant av det som heter EFI.

/Karl
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.