ebermark
Avslutat medlemskap
Att tänka "Full HD" när det gäller skärmupplösning är pinsamt.My bad. Jag erkänner villigt att jag fick hjärnsläpp och tänkte "Full HD".
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Att tänka "Full HD" när det gäller skärmupplösning är pinsamt.My bad. Jag erkänner villigt att jag fick hjärnsläpp och tänkte "Full HD".
Varför vill man köra den upplösningen på en pytteliten laptopskärm?
Att tänka "Full HD" när det gäller skärmupplösning är pinsamt.
Handlar mer om användbarhet än läsbarhet, anser jag. Fast ur det perspektivet är ju en laptop rätt kass överhuvudtagetDET har jag dock inga problem att köpa att man vill. Enligt min optiker ligger min synskärpa på ungefär tre gånger genomsnittet. Jag skulle stå först i kön till en 12" 1920x[1080-1200]-maskin.
Handlar mer om användbarhet än läsbarhet, anser jag. Fast ur det perspektivet är ju en laptop rätt kass överhuvudtaget
Varför vill man köra den upplösningen på en pytteliten laptopskärm?
Den billigaste laptopen på marknaden just nu med 1920x1200 upplösning är en MacBook, jag känner 5st som köpt sådanna och slängt ut OS/X och installerat Windows 7 på den. Det är inget man behöver skämmas för, tjänar man pengar på det kan man väl leva med en äppelskrutt på den.
Gällande iMac:en är det samma sak med deras värstingmodeller som är riktigt prisvärda. Köper man snålvarianterna kan man lika gärna köpa HP eller Acers all-in-one så får man en multi-touch-skärm också.
/Karl
Jag skäms absolut inte f ö, jag är mest förundrad att folk tycker det är fel "att bara köra windows på en fin mac". Det är upp till mig.
Nu är ju förvisso inga problem att få en WIntelburk lika tyst som vilken iMac som helst.
Betyder "inga problem" att man kan köpa en lika tyst Wintelburk?
(Som man inte behöver fippla med, alltså?)
Den billigaste laptopen på marknaden just nu med 1920x1200 upplösning är en MacBook, jag känner 5st som köpt sådanna och slängt ut OS/X och installerat Windows 7 på den. Det är inget man behöver skämmas för, tjänar man pengar på det kan man väl leva med en äppelskrutt på den.
Ja. Köp en färdigmonterad.
Oh ja. Många premiummaskiner är knäpptysta. Särskilt de som har så FRUKTANSVÄRT långsamma grafikkort som en iMac har
Har du några förslag? Jag funderar på att byta ut min gamla Windows-burk (används för att spela spel) och vill då förstås ha en maskin som är lika tyst som en iMac.
Hehe överdriv inte. De grafikkorten är helt OK för de flesta. Borde klara alla moderna spel med rätt så hög upplösning. Kanske inte 2560 * 1440.men full hd eller nära på iaf
Hehe överdriv inte. De grafikkorten är helt OK för de flesta. Borde klara alla moderna spel med rätt så hög upplösning. Kanske inte 2560 * 1440.men full hd eller nära på iaf
Vem vill köra så låga upplösningar som 2560x1440? 2560x1600 passar bilder från dom flesta SLRer bättre. Verktygsfält och annat otyg har man ju på någon av skärmarna bredvid.
/Karl