Re: Tveksam till radering
clindh skrev:
Att radera en viss bild för att den inte fått någon recension kan ju spräcka helheten i en kollektion tex. Och vad säger att den är dålig och borde bort för att den inte inbjudit till kommentarer?
Jag märker att man är återhållsam med att ge riktigt negativ kritik, typ sätta betyg under 3. Vad tror ni det beror på, vill man inte såra? Hur kan man få en mer välbalanserad betygssättning?
En tanke jag hade var att lyfta fram de medlemmar som har ett brett spann på sin betygssättning och som skriver in många kommentarer. Då blir det ju en liten morot att kritisera även dåliga bilder.
Tjena !!!
Tycker personligen att det är svårt att bedöma en bild vad den har för budskap.
Av den anledningen att fotografen har oftas ett budskap som han/hon vill framföra.
Genom att kanske göra bilden mörkare eller ljusare för att framhäva fotografens budskap.
Tror det bästa är att fråga fotografen vad för budskap bilden har eller vaför han har gjort si och så med bilden och ut i från det bedöma bilden.
Då kanske inte bilden verkar så tokig ändå.
Så det här med att en bild är dålig för en person kanske för en annan person tycker är väldigt bra.
Vad jag tycker ni skulle göra är att ta bort alla bilder som inte håller i tekninsk kvalitet tex suddiga, dåligt skannade osv.
För att genom det, få en mera proffsig sajt.
Även om bilden är jätte bra så förstör den helhets intrycket för hela sjaten och för fotografen fråga också.
Kan inte förstå folk som bar lägger upp bilder som har dålig kvalitet.
Vad är det för mening med det ?
Ett exempel:
http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm?ID=379&pf=65
Vist de är bra bilderna. Men de är ju för suddiga i mitt tycke för att ligga upp på denna sajt, som för övrigt är väldigt bra !!!
Gallra ut de dåliga bilderna å lägg dem på en sida som kanse heter "Så här skall inte bilderna se ut på denna sajt"
.
Bara för att en bild är bra i säg, så tycker jag att man inte skall tumma på den tekniska kvaliteten som fotograf när man lägger upp sina bilder på nätet och för den del även när man visar vanliga bilder.
Jag är kanske för kvalitets medveten vad vet ja ?
MVH !!!
... Jovan !!!