niklasmagnus skrev:
Hej, jag hoppar in på denna tråd, hoppas det går bra.
Jag funderar på att köpa begat. Men eftersom jag bor uppe i luleå så är inte begmarknaden lokalt så stor här, därför jag kollar längre ner i sverige.
Min fråga är då. Av råder ni mer helt från att köpa en kamera osedd på nättet?
Att det är en changsning vet jag men frågan är ju hur många som verkligen ljuger om sin annonserade produkts skick.
/niklas
Hej Niklas
Jag har köpt den här veckan en Canon G5-a på Tradera. Säljaren lovade att allt är i nyskick. Jag hoppades på det. Jag är mycket nöjd, han har t.o.m lagt tillbaka allt i sina plastpåsar. Kameran är i nyskick. När jag kom hem, så kollade jag på fotosidan, visst han är medlem här
.Jag har en negativ upplevelse okså, när säljaren var hur trevligt som hellst, i överkant, då kände jag på mig att jag måste kolla upp det. Det var rätt. Kameran var en mycket sliten D100 dammig smutsig, repig. hård slag på ena kanten och på blixten.
Svårt att ge råd, men ett samtal ger mycket information fråga lite teknik, lite handhavande, det ger sig hur mycket kameran är användt.
Tidningar, reklambyråer, andra institutioner använder kameran mycket, och utan att bry sig om dom=mindre bra köp eller rent av dåligt.
Ha inte för brottom det är det viktiga
Lycka till med köpet