Annons

beg 5d ?

Produkter
(logga in för att koppla)

picturina

Aktiv medlem
Nu finns det ju en del begagnade canon 5d men jag undrar vad ett skäligt pris år då man ju inte har garantin att luta sig mot..ge mig ett gott råd..Tack ps.detsamma undrar jag över när det gäller objektiv,hur mycket är det värt att ha garanti eller inte??ds
 
Runt 15.000 för ett 5D kamerahus i nyskick har jag sett och det verkar ju rimligt... Objektiv har jag ingen aning om. Så länge du kan testa kameran innan köp och om säljaren säger att den aldrig har krånglat så borde ju inte garanti behövas.
 
Tack, ska se om jag törs..det är bara det att vid en sån situation när man åker hem till nån för att testa begagnat så är det ju så lätt att bli stressad och inte testa utrustningen fullt ut..
 
Annars kan du köpa ett nytt 5d hus från Tyskland. De kostar drygt 16k där och med cashbacken på 1800 kr så blir det billigare än att köpa begagnat här hemma...

När det gäller objektiv tycker jag att någonstans mellan hälften och 2/3 av nypris är rimligt. Lite beroende på skick förstås.
 
Att lägga mer än 14k på ett begagnat hus är alltså totalt vansinne, såvida man inte får med massa tillbehör.
 
13 600 får du lägga ut på tex warehouseexpress, som många handlat av här på FS inklusive mig själv, då efter cashback.

Tror det kan vara riktigt svårt att matcha det för det som säljer sina 5D nu.

Att få ett nytt kamerahus med garanti som även gäller här i Sverige kan vara värt många tusenlappar extra kan man komma fram till den hårda vägen, om man fått problem med sin begagnade.

Satsa hyggligt mkt på trevlig optik, för det trivs en kamera som 5D bra med.

Lycka till, å mkt nöje.
 
håller med om att hälften till 2/3 av nypris är rimligt för begagnad optik, men beror ju på vilken, de eftertraktade står ju snarare runt 70 procent av billigaste nypris, och säljs för det.Men man får ju igen det när man säljer.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.