Annons

Bedragare på Blocket/Tradera m.fl.

Nu har jag polisanmält Gustafsson Martin Ångnell medlem under signatur linakova. Swishbetalningen gör ju att det finns ett spår till ett bankkonto.
Sök lite på internet på detta namn så hittar du fler namn...
Boende i Kista tydligen.

En brasklapp bara.
Är detta verkligen samma person som gjort det?
Jag anklagar ingen

Min erfarenhet är att ilska över att bli utsatt för bedrägeri inte leder någon vart. Jag har släppt det här. Köpte en ny begagnad konverter från MattssonsFoto istället. Förr kunde jag gå och gräma mig över sånt här i veckor. Det är bara slöseri med energi.

Hur har det gått med den här tråkiga historien?
 
Inget nytt att berätta om "Martin". Men jag blev kontaktad av en annan medlem som också blivit lurad av honom.
Vi får väl se om han jobbar ihop till ett ordentligt åtal...
"Martin" alltså.
 
Hej på er,

även jag blev idag blåst av denna Martin Ångnell… köpte ett batteripack till en Nikon D850 samt ett 50mm F.1.8g ä, fick ett tomt paket.
Är det fler som har polisanmält honom?
 
Har du an
Hej på er,

även jag blev idag blåst av denna Martin Ångnell… köpte ett batteripack till en Nikon D850 samt ett 50mm F.1.8g ä, fick ett tomt paket.
Är det fler som har polisanmält honom?

Tråkigt att höra. Jag trodde han försvunnit som medlem från Fotosidan.
Har du polisanmält? Jag har gjort det tidigare. Finns poster i tråden.
 
Har du an


Tråkigt att höra. Jag trodde han försvunnit som medlem från Fotosidan.
Har du polisanmält? Jag har gjort det tidigare. Finns poster i tråden.

Han kontaktade mig på facebook då jag frågade ifall någon hade ett batterigrepp till salu.
som av en händelse hade han även det objektivet jag var på jakt efter…
Har ännu inte polisanmält. Han skriver hela tiden att det är posten som käbblat då paketet var delvis skadat.
 
Han kontaktade mig på facebook då jag frågade ifall någon hade ett batterigrepp till salu.
som av en händelse hade han även det objektivet jag var på jakt efter…
Har ännu inte polisanmält. Han skriver hela tiden att det är posten som käbblat då paketet var delvis skadat.
Tro honom inte!
Polisanmäl direkt. Sorgligt att han fortsätter. Hittade han dig i en fotogrupp på Facebook? Förklara för de andra medlemmarna där vad som händer om man handlar av honom.
 
Tro honom inte!
Polisanmäl direkt. Sorgligt att han fortsätter. Hittade han dig i en fotogrupp på Facebook? Förklara för de andra medlemmarna där vad som händer om man handlar av honom.

Det gör jag inte! Men jag låter honom tro att jag gör det… så blir det lite lugnare för min egna skull…
 
Och ja, han hittade mig på en köp och sälj sida rörande Nikon produkter…
Har aldrig handlat via Facebook. Fotosidans annonser i första hand (fast jag blev ju blåst ändå av "Martin"!), Tradera i andra hand (där man kan se omdömen om säljaren), Blocket i tredje hand.
Tycker det är bra med en telefonkontakt om jag inte känner personen sedan tidigare. Men det kan gå fel ändå.
 
Har aldrig handlat via Facebook. Fotosidans annonser i första hand (fast jag blev ju blåst ändå av "Martin"!), Tradera i andra hand (där man kan se omdömen om säljaren), Blocket i tredje hand.
Tycker det är bra med en telefonkontakt om jag inte känner personen sedan tidigare. Men det kan gå fel ändå.

Du gör nog helt rätt! Jag har varit rätt oförsiktig… och blivit blåst 3 gånger nu.
Tradera är riktigt bra. Blocket & Facebook är nog sämst…

men ja, imorn blir det en polisanmälan. Han är dock extremt duktig på att vara ”bedragare” alltså… är man inte ”dum” så lyckas man gå på hans historier.
 
Han skriver hela tiden att det är posten som käbblat då paketet var delvis skadat.
Var det tomma paketet skadat? (. Vilken tur att det var tomt då. .)

Har säljaren reklamerat hos Posten? Om han inte har gjort det inom ett par dagar kan du med fördel polisanmäla.
 
Postnord tar endast emot reklamationer från avsändaren, och de ersätter enligt vikten på paketet om man inte betalat för extra försäkring (i princip inget alls för dyra prylar alltså)
 
Ja, säljaren är avsändare så det är han som ska reklamera. Det är helt rimligt. Postnord har ju inte gjort affär med mottagaren.
 
Morrn! Helt riktigt, han har valt att reklamera ärendet hos PostNord, vi får se vad han säger idag. Och ja, det var ett tomt, skadat paket han skickat, med lite emballage i😂
 

Bilagor

  • IMG_2923.jpeg
    IMG_2923.jpeg
    308 KB · Visningar: 26
Så, nu försöker han blåsa både dig och posten! Hoppas få ersättning för ett paket som skickades utan innehåll.
Men posten borde förstås inte tagit emot ett paket som var uppenbart trasigt redan vid inlämnandet.
 
Luft väger inte så mycket, så en eventuell ersättning bli inte hög, såvida inte avsändaren har angett en hög vikt och Postnord inte har kontrollvägt. (Se Anders kommentar ovan).

Hör med Postnord om försändelsen verkligen är reklamerad …
 
Haha.
Vilken vikt finns angivet för kollit ?
Är den utan innehållet så är det ett bedrägligt beteende ytterligare att försöka reklamera mot ersättning.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.