ANNONS
Annons

Bedragare på Blocket/Tradera m.fl.

Vad är det som deär ute efter egentligen? Du kan ju inte mer än sätt in pengar om du har någons kontonummer.

Jag tror att det är en tredje part inblandad (en naiv stackare som betalar i förskott), som tror sig köpa något till ett mycket bra pris av tjuven. I stället hamnar pengarna på mitt konto. Tjuven har helt enkelt lämnat mitt kontonummer till den naive. När vår stackars naive vän aldrig får någon billig pryl så gör han en polisanmälan. Polisen rullar upp hela spektaklet, den naive får tillbaka sina pengar och jag får stå med lång näsa...

/K

Det verkar ju inte så kul. Kan man ens sälja i god tro? Vad händer om någon köper något av en med stulna eller "smutsiga" pengar? :S

Kommer få ett brev från banken med namn och adress på bedragaren...

CLEARING NUMMER 8105-9 Är öppnat i Göteborg eller Mölndal.... testa att gå in på en swedbank sätt in 5 kronor och lämna fältet betalnings mottagar fältet tommt. kassörskan kommer då att säga att du måste skriva i bet mottagare. Säg att du vunnit en radera auktion och att du inte minns. Har du tur fyller hon/han i åt dig och du får en kopia!!!!! MEN BEHÅLL FÖR DIG SJÄLV HUR DU FICK FRAM DET! Annars kommer det bli stenhårt att fylla i själv!

Kommer få ett brev från banken med namn och adress på bedragaren...

Intressant. Förutsätter att vi får reda på vad som händer!

Sen vill jag inte vara sån, men du har gjort tre inlägg, alla i denna tråden, *efter* att vi började skriva om bedragaren som kallar sig för Erik. Googlar man på kontonumret så kommer denna tråden upp först.

Vet inte hur du ska svara, och jag vill inte vara ett drygt arsle, men det är som sagt sunt att vara lite försiktig... ;)

Intressant. Förutsätter att vi får reda på vad som händer!

Sen vill jag inte vara sån, men du har gjort tre inlägg, alla i denna tråden, *efter* att vi började skriva om bedragaren som kallar sig för Erik. Googlar man på kontonumret så kommer denna tråden upp först.

Vet inte hur du ska svara, och jag vill inte vara ett drygt arsle, men det är som sagt sunt att vara lite försiktig... ;)

Tycker inte . com skall vara försiktig, bra jobbat Carlsson, vi vet att bedragarna kontaktat oss i flera fall för att få veta hur mycket vi vet.
Fråga på du . com!!!!
Ha ha ha :) Kul tycker jag och stort tack!

En säljare som är så mån om att visa körkort mm för att göra dig säker är troligen en bedragare som vill vara säker på att pengarna kommer in.

Tycker inte . com skall vara försiktig, bra jobbat Carlsson, vi vet att bedragarna kontaktat oss i flera fall för att få veta hur mycket vi vet.
Fråga på du . com!!!!
Ha ha ha :) Kul tycker jag och stort tack!

Riktigt namn på denna bedragare är Emad Seferaj och bor i Lindome.

Vilket nordeakonto? Det har förekommit flera i denna tråden.

Nordea
Clear:3471
Konto:2178647 tillhör Modo som är en av alla målvakter i denna härva, de är många i den och målvakterna är bara toppen på isberget och inte de som får de stora pengarna. Modo tog emot runt 500 000 på ca en månad. Alltså på bedrägerier.....

Nu har jag inte läst samtliga poster, ett tips för att få fram ägaren till ett kontonummer. Sätt in ett lämpligt belopp typ 200 kr på bedragarens konto. Dagen efter (för att transaktionen skall bli genomförd) går man till samma bank och säger att man satt in pengarna på fel konto. Banken kan inte driva in pengarna utan är då skyldig att ge dig fullständiga uppgifter om ägaren till kontot så att ni i er tur kan kontakta vederbörande och "få" tillbaka pengarna.

Jag har inte provat det själv men informationen fick jag av en vän som är bankman.

Läste just artikel.

Har hela tiden tyckt det är märkligt att polisen aldrig bett mig mejla över de bilder jag fått från bedragaren. Speciellt nu när det visar sig att just bilden på kvittot varit avgörande i utredningen.

Internetgirot

Varför inte använda Internetgirot? Att betala till någons konto innebär en för stor risk. Jag har alltid använt Internetgirot, den lilla avgift det kostar är ingenting mot förlusten av affären.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar