Scratchen
Aktiv medlem
Prova sms:a, han var snabb på att svara. Han sa att han bodde i Visby dessutom!
Skickade ett sms och bad om att få titt på kameran. Återkommer om han hör av sig
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Prova sms:a, han var snabb på att svara. Han sa att han bodde i Visby dessutom!
Skickade ett sms och bad om att få titt på kameran. Återkommer om han hör av sig
Vet inte om det jag. 6D för 8100 och 24-105/4L för 3500 har jag sett som slutpriser på tradera så 12000 i paket är inom rimlighetens gräns. Skulle jag sälja det paketet skulle jag inte anta att jag kunde få mer än så, menar jag.
Jag har tagit bort en massa inlägg med påståenden åt alla möjliga håll. Om ni kan visa att det är fel åt endera hållet justerar jag ...
/afe
Det är rätt vanligt att utropspriset på en Tradera-auktion är lågt. Slutpriset kan variera en hel del.http://gamla.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=574150
Säljer linser för några procent av nyvärde, blandat med en hel sned hög med andra kameraprylar.
Det är rätt vanligt att utropspriset på en Tradera-auktion är lågt. Slutpriset kan variera en hel del.
Har du anledning att misstänka att säljaren inte erbjuder varor enligt beskrivning?
Ja. Enligt lagen: "Om något låter för bra för att vara sant då är det inte sant."
Men jag kan ju ha fel. Jag känner inte till pris- och budkulturen på tradera. Därför frågan på denna sida för att kolla om någon råkar känna igen försäljaren.
Har du anledning att misstänka att säljaren inte erbjuder varor enligt beskrivning?
Om du inte ens har koll på hur tradera fungerar tycker jag det är lite magstarkt av dig att hänga ut någon som bedragare. Just den här säljaren har jag handlat av, och jag har ingen anledning att misstänka några oegentligheter.
Tråden "Hur tänker folk på Blocket" kanske hade varit mer lämplig om det var en förklaring du var ute efter i första hand: http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?t=101408
Jag reagerar som man bör om något är löjligt billigt utan en förklaring till varför det är så. En googling på försäljare och ställe och denna tråd dök högt upp i svaren. Med samma typ av frågor som jag hade. Därför postade jag här.
Jag har aldrig påstått att någon är bedragare. Sluta fantisera. Jag ställde tvenne frågor med länkar som visar vad jag undrade över.
Ett enkelt svar hade varit "Ja, detta verkar suspekt, killen säljer för billigt och för mycket" eller "Nej, du är ute och cyklar, detta är vanligt. Helt ok priser och säljare".
Jag reagerar som man bör om något är löjligt billigt utan en förklaring till varför det är så.
Ett enkelt svar hade varit "Ja, detta verkar suspekt, killen säljer för billigt och för mycket" eller "Nej, du är ute och cyklar, detta är vanligt. Helt ok priser och säljare".