afe
Aktiv medlem
Skam den som ger sig!
Nytt försök:
http://www.tradera.com/canon-ef-100-400mm-f-4-5-5-6l-is-usm--auktion_301996_198756610
Anmält till Tradera så fler slipper posta samma?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Skam den som ger sig!
Nytt försök:
http://www.tradera.com/canon-ef-100-400mm-f-4-5-5-6l-is-usm--auktion_301996_198756610
Skojare borde polisamälas då allt ju är ett bedrägeriförsök, ofta för stora pengar.
Se till att ni får vad ni betalar för!
se upp!
Japp, den var ju klockren bluff, såg jag på långt håll... Synd bara om folk betalar!
Jag skrev säljaren medan aktionen pågick och skrev att om jag skulle vinna budgivningen ville göra affär mellan fyra ögon. Fick inget svar. Det var en klockrent bluff. Säljaren hade registrerat sig en vecka före budgivningen. Jag skulle aldrig buda på nyregistrerat medlem på tradera.Man börjar tyvärr vänja sig. Det verkade ett tag som att varaanan Macbook pro på tradera var bluff och annat tyvärr också. Jag "vann" 3 fina objektiv på tradera:
http://www.tradera.com/nikon-3-objektiv-1-speedlight-allt-i-egna-vaskor-auktion_301999_198368301
Jag har inte sett röken av dessa objektiv, förmodligen för att jag föreslog blocketpaketet. Han ville gärna använda paypal. Vad var haken?
Problemet med tradera är att även om du är hederlig kan du få dåliga omdömen. Vissa skojare hotar också med att ge dåligt omdöme tillbaks om man ger dem dåligt omdöme. Blir så jävla trött på alla skojare!
Colaflaskor finns till och med långt ute i öknen.
....... från en som aldrig handlar på e-bay, tradera osv.
Om man bara ska handla från de med många affärer och bra omdömen - hur kommer man då igång med sin handel?
Ett antal affärer som referens kräver ju att man gjort just ett antal affärer?
Det betyder att alla dessa sajter får läggas ner efter hand som nu kända acceptabla säljare dör ut?
En filosofisk fråga som kanske är lite OT men i mina ögon intressant.
"Vad var haken? "
Det var ett antal hakar. Säljaren var ny, har aldrig gjort en affär på Tradera, bjuder ut en massa dyr utrustning till ett lågt utropspris. Så gör inte en seriös säljare. Anledningen till att man säljer på Tradera är att man vill vara säker på att få varan såld och man vill ha så mycket betalt som möjligt. Och det får man som någon påpekat om man gör affärer under en längre tid. Då ser spekulanter att man är pålitlig.
En som vill ha så mycket som möjligt för sina grejer bjuder inte ut så mycket dyr utrustning i en klump. Man bjuder ut dem var för sig. Man börjar som någon påpekat med att köpa saker och sälja billiga grejer från början tills man byggt upp ett förtroende. Sedan kan man sälja dyrare saker. En skojare tar sig inte den tiden att under ett år sälja och köpa saker för att sedan försöka lura någon på några tusenlappar. Man kan naturligtvis köpa från en ny säljare om affären kan avslutas mellan fyra ögon men inte på distans.
"Vad var haken? "
Det var ett antal hakar. Säljaren var ny, har aldrig gjort en affär på Tradera, bjuder ut en massa dyr utrustning till ett lågt utropspris. Så gör inte en seriös säljare. Anledningen till att man säljer på Tradera är att man vill vara säker på att få varan såld och man vill ha så mycket betalt som möjligt. Och det får man som någon påpekat om man gör affärer under en längre tid. Då ser spekulanter att man är pålitlig.
En som vill ha så mycket som möjligt för sina grejer bjuder inte ut så mycket dyr utrustning i en klump. Man bjuder ut dem var för sig. Man börjar som någon påpekat med att köpa saker och sälja billiga grejer från början tills man byggt upp ett förtroende. Sedan kan man sälja dyrare saker. En skojare tar sig inte den tiden att under ett år sälja och köpa saker för att sedan försöka lura någon på några tusenlappar. Man kan naturligtvis köpa från en ny säljare om affären kan avslutas mellan fyra ögon men inte på distans.
....... från en som aldrig handlar på e-bay, tradera osv.
Om man bara ska handla från de med många affärer och bra omdömen - hur kommer man då igång med sin handel?
Ett antal affärer som referens kräver ju att man gjort just ett antal affärer?
Det betyder att alla dessa sajter får läggas ner efter hand som nu kända acceptabla säljare dör ut?
En filosofisk fråga som kanske är lite OT men i mina ögon intressant.