tobbe1
Aktiv medlem
jo - den reagerade jag också på...
och den är fortfarande kvar...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag kanske läser dåligt men jag såg ingen d800 på stulet listan. Däremot verkar det ju otroligt att någon skulle vinna en D800 och d u sälja den för 2/3 av marknadspriset. Det är t o m sannolikt att priset skulle överträffa marknadspris då leverenser inte skett än - titta bara på NEX 7 som såldes över riktpris privat då den var svår att få tag i ny via återförsäljare.
Jag kanske läser dåligt men jag såg ingen d800 på stulet listan.
Hej fattar prescis hur du känner dig
Råkade ut för samma sak med skillnad att jag skickade pengar för kameran 7D. Kräket utger sig för att heta:
Andreas Karlsson
Drottninggatan 5
642 37 Flen
Mobil: 0729-326623
Pengarna sattes in på konto i Nordea:
1111-3020482
Nordeakontoret finns på Måsholmstorget i Skärholmen. Så jag är helt klart blåst. Har både polisanmält samt till Blocket. Inser att jag inte kommer att se röken av stålarna men vill att svinet åker in eller ramlar och slår sig.
Svarar inte på telefon och kameran skulle varit på plats för flera dagar sedan. Känner igen mig i din beskrivning om att den är "rätt" i pris och att man inte vill att någon annan ska hinna köpa.
Tror också att jag kollade på din "Timrå" 7D också.
Också färdighandlat på nätet om inte grjorna hämtas. Har handlat en hel del på nätet och alltid haftmed ärligt folk att göra tidigare så detta känns inget kul.
Fast ingen har väl påstått att uppklarningsprocenten är noll? Några brott löser de ju trots allt, även om det inte är många. Du har bara turen att hamna bland de få procent av fallen om de nu går i mål i ditt fall.Allt polisiärt arbete med de s.k "vardagsbrotten" kanske inte är så nattsvart som Leif GW målar upp bilden.
...
Ärendet är inte avskrivet och en misstänkt finns. Tydligen fler än mig som blivit blåsta i samma veva och polisanmält. Hoppas bara nu att dom sätter dit idioten.
...
Just nu ligger en d3s som är riktigt billig på blocket. Säljaren bor i Hagfors och kan tänka sig att åka ända till Karlstad för att bli av med den. I annonsen så ligger den klart lägst i landet. Killen som säljer har endast mobilnummer och jobbar som arktitekt på NCC! Men lämnar inte ut någon annat nummer.
Han har lovat mig att maila över serienummer på kameran men det kommer inget. Han föreslår hela tiden Blocket säkra betalningstjänst men jag replikerar att jag vill komma och testa kameran. Han har inga objektiv att testa med - konstigt att ha både en d700 och en d3s utan objektiv. När jag frågade efter hans adress så sa han att han skrivit fel i blocket annonsen och att han bodde i Forshaga. Där finns också en kille som heter likadant men är troligtvis inte han. Identitesstöld ligger nära till hands. Det var likadant med den tidigare för billiga d3sen. Jag har meddelat blocket och gett fullständiga uppgifter med nummer och adress så får vi se vad som händer. Den förra annonsen försvann direkt och sedan gick det inte att nå honom varken på mobil eller mail.
Birdland
Jag vill varna för en annons om ett Sigma 17-50mm/2,8
Annonstext: Ska nu sälja ett objektiv som aldrig är använt. Har fått det av en kompis som trodde jag hade Canon men det har jag inte så därför har jag ingen användning för det.
Det är sprillans nytt men tyvärr ingen kartong papper eller så.. Kompisen hittar dem inte iaf..
Han säljer det för 3700 kronor (nypris 5700).
Jag skrev till honom och sa att jag var intresserad, men undrade varför varken kartong eller kvitto fanns när objektivet var helt nytt och oanvänt. Jag frågade också om jag kunde komma och kolla på det.
Han svarade att det gick bra att jag kom och tittade på det, och passade samtidigt på att säga att jag kunde få det för 2800 (och att jag inte skulle göra mig besvär att pruta mer). Skönt med en säljare som prutar bort 900 kronor själv. Han förklarade också att kompisen hade vunnit det i en tävling.
Jag frågade om han kunde tänka sig att använda Blockets tjänst Blocketpaketet, och bad om serienummer på objektivet, eftersom han inte hade kvitto. Jag ville också veta vilken tävling det var hans kompis hade vunnit i.
Han svarade att han inte vågade använda Blocketpaketet, för han "hade gjort en liknande sak tidigare och det gick inte alls som planerat".
Jag svarade att jag kunde ta mig till Stockholm och genomföra affären öga mot öga om det kändes bättre för honom, men att jag fortfarande ville veta serienummer och vilken tävling det gällde.
Fick svaret "Va ? Vilken tävling och serienummer ?"
Jag förklarade igen att jag ville veta vilken tävling hans vän vann objektivet i, och att jag ville ha en bild där man såg serienumret på objektivet. Efter det slutade han svara.
Den här annonsen verkar vara bedrägeri. En bra bit under halva nypriset. Köptes i juli står det men kameran gick inte att köpa före sep/okt.
http://www.blocket.se/vasternorrland/Sony_Alpha_SLT_A77___16_50_2_8_39039290.htm?ca=20&w=3