Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Batterikapacitet med HLD-4

Produkter
(logga in för att koppla)

sjunne

Aktiv medlem
Jag har problem med dålig batterikapacitet med min HLD-4 och E-3! Efter ca 200 exponeringar visar batteriindikatorn rött! Ska det vara så? Fler som har upplevt samma problem och vad göra? Har Olympus originalbatterier, plåtar i RAW.
 
Om du stänger av kameran och direkt sätter på den igen, visar den då fortfarande rött? På min E-3 dyker det upp en grön batteriikon igen, och jag kan köra ytterligare ett bra tag. Men i alla fall, 200 exponeringar låter alldeles för lite, i alla fall om du bara använder sökaren när du fotograferar. Att använda liveview däremot drar mer på batterierna.
 
Hade själv lite problem med batterigreppet,med samma symptom som om bateriet tog slut, men i själva verket så berodde det på kontaktglapp och sedan jag skruvat/fäst det riktigt hårt så har jag inte haft nämnda problem.

/Arne
 
Tack för era synpunkter! Jag har pratat med Olympus och de vill att jag skickar in greppet för service el rep. Återkommer med rapport! /Claes
 
Batterigreppet är tyvärr inte bra vad gäller just batterihanteringen men med ny firmware i E3:an blir det lite bättre. Problemet är att det sitter dioder i serie med batterierna, prova att flytta batteriet från greppet till kameran så går det nog att ta ett antal hundra bilder till.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.