Annons

Batterigrepp?

Produkter
(logga in för att koppla)

Trident21

Avslutat medlemskap
Är väldigt sugen på ett, men skulle vilja veta lite med innan jag slår till! Någon här som har ett som kan ge mig lite bilder på de! Finns ju bara en bild på minoltas hemsida! Och hur monterar man de? Måste man t.ex ta bort batteriluckan, Finns de stativ gänga på? eller måste man ta av greppet för att använda stativ? Vilka funktioner kommer man åt från greppet?
 
Trident21 skrev:
Är väldigt sugen på ett, men skulle vilja veta lite med innan jag slår till! Någon här som har ett som kan ge mig lite bilder på de! Finns ju bara en bild på minoltas hemsida! Och hur monterar man de? Måste man t.ex ta bort batteriluckan, Finns de stativ gänga på? eller måste man ta av greppet för att använda stativ? Vilka funktioner kommer man åt från greppet?

Tror att Minolta har samma system som alla. Batteriluckan måste oftast tas bort. Enkel påsättning av batterigrepp dock, tex ett vred eller en knapp. Stativgänga finns troligen, med största sannolikhet ;)

Allt du behöver för att styra kameran snabbt och enkelt i fotoögonblicket såsom slutartid, bländare, fokus mm.

// Jocke
 
Battergreppet är suveränt!! Jag inhandlade det tillsammans med min nya Dimage A-2. Luckan på A-2-an fälls bara ut och så finnes plats för densamma i greppet!!

Och, lägg därtill att du under greppet finner ett uttag för stativ. Så har du en suverän rem som förbinder minoltan med greppet så du kan ha handen under greppet!!

I batterigreppets underkant hittar du en extra avtryckarknapp så du kan ta bilderna därifrån.

I greppet ingår likaså ett pack för sex st R-6 batterier. Alternativt kan du plugga in det vanliga lithiumbatteriet som medföljer kameran. Det finns f.ö plats för 2 st lithium i batteripacket.

Arne
 
Förutom det där med remmen så stämmer det bra in på greppet till 7D också!
..har inget men testat det i affär :)
aran skrev:
Battergreppet är suveränt!! Jag inhandlade det tillsammans med min nya Dimage A-2. Luckan på A-2-an fälls bara ut och så finnes plats för densamma i greppet!!

Och, lägg därtill att du under greppet finner ett uttag för stativ. Så har du en suverän rem som förbinder minoltan med greppet så du kan ha handen under greppet!!

I batterigreppets underkant hittar du en extra avtryckarknapp så du kan ta bilderna därifrån.

I greppet ingår likaså ett pack för sex st R-6 batterier. Alternativt kan du plugga in det vanliga lithiumbatteriet som medföljer kameran. Det finns f.ö plats för 2 st lithium i batteripacket.

Arne
 
Nej, batteriluckan måste inte tas den. Hanlovsrem finns, vet inte om det är samma som till D7 dock. Du har de viktigaste reglagen och knapparna på greppet. Dock så når du inte AF-väljaren då man måsta ha babiantumme för att lyckas med det.

/Maverick
 
Om det finns ett fäste i batterigreppet, så måste ju remmen passa. Dynax 7 / VC-7 har ju samma storlek som 7D / VC-7D, så remmen måste ju rimligen vara lagom lång. Och fästen för remmar har jag inte sett göras på så värst många olika sätt.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.