Annons

Batteri grepp till 300d?

Produkter
(logga in för att koppla)
Batterier..... Det finns ju ingen anledning till att köpa orginal batterier till kameran när det finns pirat! Pirat har ofta bättre prestanda!

Ex. Canon 1200mAh 795.-
Pirat 1350mAh 425.-

Tjacka istället 2 pirat! om du överväger orginal...
Dessutom flera batterier = Ett som laddar på hotellrummet/Hemma och ett i kameran som kan användas!!

Orginal är tryggt... men vad gäller batterier ser jag ingen anledning... Det finns mig veterligen ingen intelligens i batteriet så....
Strömlager som strömlager med eller utal orginal logo (Och den skall ju inte vara med på bild...) ;)

Ska man köpa batterier till 300D rerkomenderar jag Tradera.se, köpte just ett 1800mAh (ej orginal) för 36:- plus frakt. Mer normalt är väl att de hammnar mellan 150 - 200:-, vilket ju är billigt det med.

Jo, det lutar starkt åt det billigare alternativet. Kommer nog att beställa två icke-orginal under dagen. Visserligen finns det uppgifter om någon/några som råkat ut för att batterier mer eller mindre exploderat i originalladdaren. Har dock svårt att se att så skulle ske i kameran. Men men, livet är fullt av val som detta...

Snabbt å bra!!!

Kan meddela att de är snabba där på

http://www.komplett.se/

Beställde mitt BG-E1 igår strax efter lunch. Nu sitter det monterat på min 300D. Och verkar funka utmärkt. Funderar på om jag ska provskjuta lite ikväll...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar