Annons

Batteri grepp till 300d?

Produkter
(logga in för att koppla)
konsumentverket om garanti

man har alltid två år på sig att reklamera fel som fanns "från början". Enda problemet är att de kan vara svåra att bevisa efter längre tid. kan tänka mig att canon gör en del grejer på goodwill också eftersom det är en ganska ny marknad med digitalkameror till "folket".

Tjena!

Batterigreppet gör 300D mycket mer välbalanserad och skön att hålla i.Plus den extra avtryckaren och de andra kontrollerna.B&H Photo i NYC tog $49 för ett BP-511 och $109 för batterigreppet när jag beställde för ca. 2 månader sen.Och det är absolut värt att beställa därifrån plus att det bara har tagit ungefär 4 dagar från man har beställt tills man fått grejorna,i alla fall om man väljer UPS Express som leverantör.

Dock har det tidigare bara tagit ungefär en vecka om man skickar paket till/från USA som privatperson och inte månadsvis som någon skrev.Det var ett par år sedan jag skickade och det kan ha ändrats sedan "11 September".

Tullfritt är det bara om det är en digitalkamera,alla tillbehör tar tullen ut avgift för.Och läser man på www.tullverket.se så ser man att även om man får paket från privatpersoner i USA så får man betala tull på det om värdet överstiger ett visst värde (1000 kr tror jag).

/Peter

Men fan... jag som tänkte aja ja sparar lite o köper det sen men nu blir ja ännu mera sugen när alla säger så positivasaker :) hehe

Och Joacim om jag läst rätt så behöver man inte ha 2 batterier i för att greppet ska fungera.. tror jag? :)

Men fasen om nu greppet på B&H kostar ynka 96dollar så måste det väl trots all tull o skit bli billigare? eller? :) hehe

Hej Peter!

Du behöver inte ha 2 batterier i för att greppet ska funka,det räcker med det vanliga.Tullen räknas ju på beloppet,så lägre belopp=mindre tull.

Jerkan skrev:
grepp..ett absolut måste!!!!
Instämmer, gör mycket för känslan när man håller kameran, bättre grepp, bättre balans, gäller både 300D och 10D (samma grepp passar dock inte). Men priset i Sverige för batterigreppet till 300D undrar man vem som hittat på. Det är helt i plast med gummiklädsel, "Made in China" (om jag inte minns fel). Ofattbart att priset här kan vara tre gånger högre än i andra länder (USA, Japan).

Fick svar från Zebramedia.biz

Hej Peter,

Batteri till din EOS 300D har vi 2 sorter av. BP511 (1200mAh) kostar 167:- och BP511-H (1450mAh) kostar 206:-. Skillnaden är endast mängden mAh.

Ett batterigrepp BG-E1 till din kamera kostar 1495:-

===

Spelar det någon roll om man har högre mAh eller expolderar kameran lr något annat dumt? :) annars brular väl högre mAh hålla längre? men ja kan va helt ute o cycklar nu :)

quackpack skrev:
Fick svar från Zebramedia.biz

Hej Peter,

Batteri till din EOS 300D har vi 2 sorter av. BP511 (1200mAh) kostar 167:- och BP511-H (1450mAh) kostar 206:-. Skillnaden är endast mängden mAh.

Ett batterigrepp BG-E1 till din kamera kostar 1495:-

===

Spelar det någon roll om man har högre mAh eller expolderar kameran lr något annat dumt? :) annars brular väl högre mAh hålla längre? men ja kan va helt ute o cycklar nu :)

..hehe..mailade samma fråga, och fick samma svar :)

Man blir juh sugen på Batterigreppet nu när det var så bra pris...

Fast man vill juh ha blixt också!
Och en massa andra grejer också!

/Jocce

Jag har köpt 2 st batterier med 1450 mAh, har då inte exploderat ännu... ;-)

Ett av dem var trasigt när jag fick det, skickade dock tillbaka det i ett kuvert med kopia på kvittot. Hade ett nytt i brevlådan 2-3 dagar senare. De har ruskigt snabba lev.tider på Zebramedia.

DaMoose skrev:
Jag har köpt 2 st batterier med 1450 mAh, har då inte exploderat ännu... ;-)

Ett av dem var trasigt när jag fick det, skickade dock tillbaka det i ett kuvert med kopia på kvittot. Hade ett nytt i brevlådan 2-3 dagar senare. De har ruskigt snabba lev.tider på Zebramedia.

Hur lång tid har du haft batterierna ännu?

Jag tror inte heller att batterierna kommer paja första året, men sen på andra året då?
Skulle vara kul att veta vilka som tillverkar Canons Egna Batterier!

/Jocce

Förresten, hur tömmer kameran batterierna om man har batteriegreppet?
Alltså tömmer det först batteri 1, sen nummer 2, eller kör det paralellt?

Kan man med greppet alltså ha 1 batteri i kameran och 2 i greppet eller? (= 3 gånger batteritiden?)

/Jocce

Hej Joacim.

Att kameran tömmer ett batteri åt gången tror jag inte utan den kör nog parallellt tills kraften är slut,fast jag vet ju inte.

Du kan inte ha något batteri i kameran utan du får plocka av batteriluckan och sedan går batterigreppet upp i utrymmet där batteriet normalt sitter och ansluter till kontakterna där.

Mest troligt är ju paralellt..

Så det är lite meck om man vill köra utan batteri greppet på, med luckan o så? satt o kika lite nu o de e nån liten skruv jag antar man måste lossa på.. men ifs har ja batterigrepp wft skulle ja någonsin vilja ta loss de då? :) haha

Nja,det är skitenkelt att ta loss batteriluckan.Den sitter bara med en fjäderbelastad spärr som man trycker undan och sedan är den väck.Det finns till och med ett utrymme i batterigreppet där man förvarar batteriluckan så att den inte försvinner,ganska smart faktiskt.

quackpack skrev:
Mest troligt är ju paralellt..

Så det är lite meck om man vill köra utan batteri greppet på, med luckan o så? satt o kika lite nu o de e nån liten skruv jag antar man måste lossa på.. men ifs har ja batterigrepp wft skulle ja någonsin vilja ta loss de då? :) haha
Batteriluckan är lätt att ta av - i "axeln" som luckan roterar kring när du öppnar batterifacket finns en liten "pigg" som du skjuter åt ena sidan varpå luckan går att häkta ur. Inga verktyg behövs.

enghell skrev:
Nja,det är skitenkelt att ta loss batteriluckan.Den sitter bara med en fjäderbelastad spärr som man trycker undan och sedan är den väck.Det finns till och med ett utrymme i batterigreppet där man förvarar batteriluckan så att den inte försvinner,ganska smart faktiskt.

Ah, provade på min, skitenkelt (kanske inte då man står ute i -15 och inga vantar, men men).

Och det finns alltså ett fack i greppet för detta?

/Jocce

enghell skrev:
Hej Joacim.

Att kameran tömmer ett batteri åt gången tror jag inte utan den kör nog parallellt tills kraften är slut,fast jag vet ju inte.

Du kan inte ha något batteri i kameran utan du får plocka av batteriluckan och sedan går batterigreppet upp i utrymmet där batteriet normalt sitter och ansluter till kontakterna där.

Så alltså så får man "bara" dubbla batterie kapaciteten?

/Jocce

Hmm, hur lång tid tog det innan ni fick svar från zebramedia.. jag mailade igår ang. batterigreppet och har ej fått svar..

Peter och Jocke <- Vet ni om priset ni har fått är inkl. moms?

Smajly skrev:
Hmm, hur lång tid tog det innan ni fick svar från zebramedia.. jag mailade igår ang. batterigreppet och har ej fått svar..

Peter och Jocke <- Vet ni om priset ni har fått är inkl. moms?

Jag fick svar dagen efter jag mailade (vilket jag anser vara snabbt för att vara jämfört med de flesta).
Antar att priserna är med moms.

/Jocce

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar