Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Batteri grepp till 300d?
- Trådstartare quackpack
- Start datum
cw-op
Aktiv medlem
Kameran växer en division med batterigreppet. Det blir en helt annan känsla i snurran och man blir stadigare på handen.
Min DigiRebel + Bg balanserar visserligen dåligt med större gluggar - Om jag vill ställa den ifrån mig. Redan med 100/2:an vill den doppa nosen i bordet. Detta trots låg tyngdpunkt och två accar i greppet.
Annars (förutom priset) bara fördelar. Stadigare, hög batterikapacitet, mycket bättre känsla o "ballhetsfaktor". Det blir ju en del extravikt uppe på stativet men infästningen är "solid as a rock". KÖP!
JANNE
Min DigiRebel + Bg balanserar visserligen dåligt med större gluggar - Om jag vill ställa den ifrån mig. Redan med 100/2:an vill den doppa nosen i bordet. Detta trots låg tyngdpunkt och två accar i greppet.
Annars (förutom priset) bara fördelar. Stadigare, hög batterikapacitet, mycket bättre känsla o "ballhetsfaktor". Det blir ju en del extravikt uppe på stativet men infästningen är "solid as a rock". KÖP!
JANNE
RolandM
Aktiv medlem
quackpack skrev:
Jo nog fan e de ballhets faktor alltid ser ju jävligt nice ut med batteri greppet på måste ja säga frågan e ju när csn kommer med mina extra pengar till mina små inköp haha
Tja det verkar ju vara fler som behöver statssubventionerad kamera, så det tar nog en stund....;-)
Bilagor
Besse
Aktiv medlem
Hej testa och maila denna adress de tar hem ett handtag till dig för 1600:- och mycket mer batterier för 1/4 av Canonpriset.
Mail [email protected]
Web www.zebramedia.biz
Var där och köpte en Flash Trax för en vecka sedan de är mycket seriösa.
De skaffar även EX blixtar till Canonpris
420 EX 2300
550 EX 3800
Batterihandtag till Eos 10D 1900:-
Mail [email protected]
Web www.zebramedia.biz
420 EX 2300
550 EX 3800
Jocce
Aktiv medlem
Besse skrev:
Hej testa och maila denna adress de tar hem ett handtag till dig för 1600:- och mycket mer batterier för 1/4 av Canonpriset.
Mail [email protected]
Web www.zebramedia.biz
420 EX 2300
550 EX 3800
Antar att deras batterier är pirat, eller?
/Jocce
Besse
Aktiv medlem
Jocce skrev:
Antar att deras batterier är pirat, eller?
/Jocce
Ja det är pirat köpte 2 st, de är på 1450 mAh alltså mer än Canon original, de funkar jättebra och jag ser ingen anledning att köpa Canons för 800 när jag kan betala 200. Antingen ger de spänning eller inte alls och så vad kan hända. Det är bara skitsnack från Canons sida att kameran kan skadas om man inte använder original.
Jocce
Aktiv medlem
Besse skrev:
Ja det är pirat köpte 2 st, de är på 1450 mAh alltså mer än Canon original, de funkar jättebra och jag ser ingen anledning att köpa Canons för 800 när jag kan betala 200. Antingen ger de spänning eller inte alls och så vad kan hända. Det är bara skitsnack från Canons sida att kameran kan skadas om man inte använder original.
Jo jo, så resonerar jag oxo...
men undrade bara, för de hade canon logga o de heter "Canon BP-511" osv...
Men grejen är juh det att det är inge kul om batteriet expoderar (a'la mobiltelefon piratbatterier) 2 dar efter att garantin på kameran gått ut (hur lång garanti är det på 300D:n förresten?)
/Jocce
RolandM
Aktiv medlem
Joppe skrev:
har du köpt kameran eller? kolla på garantibeviset
Du vet, det är ju alltid lättare att fråga på internet, det går lixom fortare att få rätt svar där....
Jocce
Aktiv medlem
Joppe skrev:
har du köpt kameran eller? kolla på garantibeviset
..hehe..jo, eller faktigst fått i julklapp, men vet inte vart jag har garantilappen o kvittot just nu....
/Jocce
Tyngdpunkten blir ju högre, så speciellt för vertikala bilder kommer det naturligtvis alltid att ställas högre krav på stativ och huvud om man ha batterigrepp. Jag använder aldrig mitt batterigrepp på min Nikon F4 om jag inte handhåller.Jocce skrev:
Hm, men alltså, hur bli kameran med batterigreppet på, om man sätter den på ett stativ?
Jocce
Aktiv medlem
jimh skrev:
Tyngdpunkten blir ju högre, så speciellt för vertikala bilder kommer det naturligtvis alltid att ställas högre krav på stativ och huvud om man ha batterigrepp. Jag använder aldrig mitt batterigrepp på min Nikon F4 om jag inte handhåller.
Men blir det en enorm skillnad eller?
Är det lätt o ta av/sätta på snabbt?
/Jocce