Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Batchkonvertera?
- Trådstartare extacn
- Start datum
avlsutad110823
Avslutat medlemskap
JAg använder Xsqueseme från http://www.somewareonthe.net/
Men Photoshop funkar också bar med en actin
Men Photoshop funkar också bar med en actin
lotelo
Aktiv medlem
Har du photoshop7 så kan du spela in ett eget macro och sedan välja automate-batch via arkivmenyn. (tror inte det finns i alla PS-versoioner fast kanske..)
Så här: Du går in på actions, längst ner där har du knappar varav en är för inspelning (håller du pekaren på ser du vilken), sedan gör du det med en öppen bild som du vill att macrot du tillverkar ska göra och sparar som du vill ha bilderna i mappen sedan. När macrot är klart tryck stoppknappen. I arkivmenyn hittar du automate och där är det batch du ska välja för att kunna välja ny mapp att spara till.
/Lotta
Så här: Du går in på actions, längst ner där har du knappar varav en är för inspelning (håller du pekaren på ser du vilken), sedan gör du det med en öppen bild som du vill att macrot du tillverkar ska göra och sparar som du vill ha bilderna i mappen sedan. När macrot är klart tryck stoppknappen. I arkivmenyn hittar du automate och där är det batch du ska välja för att kunna välja ny mapp att spara till.
/Lotta
Senast ändrad:
Jennie E
Guest
Fireworks funkar bra.
Programvaran till min kamera hanterar det också bra, FinePixViewer.
Programvaran till min kamera hanterar det också bra, FinePixViewer.
nysteanders
Aktiv medlem
IrfanView (gratis) eller ACDSee (gratis demo).
extacn
Aktiv medlem
Tackar! Tips om IrfanView
Har provat IrfanView. En viktig anm. med IrfanView är att om man inte använder "use resample function" under advanced options blir resultatet riktigt dåligt. Hade varit på Bilsalongen och då är det mycket kontrastrika kurvor/linjer vilka blev väldigt "hackiga" utan den parametern. Caset var jpeg 2272*1704 -> jpeg 800*600.
Har provat IrfanView. En viktig anm. med IrfanView är att om man inte använder "use resample function" under advanced options blir resultatet riktigt dåligt. Hade varit på Bilsalongen och då är det mycket kontrastrika kurvor/linjer vilka blev väldigt "hackiga" utan den parametern. Caset var jpeg 2272*1704 -> jpeg 800*600.
Ingemo
Medlem
Vill tipsa om ett program som jag tycker är bra och där det finns en funktion som heter Photoresizer där kan man konvertera en hel katalog i ett svep. Programmet heter Photoslideshow och kan hämtas på den här adressen
http://www.digitalphotoslideshow.com/
/Ingemo
http://www.digitalphotoslideshow.com/
/Ingemo
avlsutad110823
Avslutat medlemskap
Xsqueezeme
nikitin
Aktiv medlem
Damocles
Aktiv medlem
lotelo, du kanske vet detta. När jag kör en sån batch så får jag alltid upp frågan om kvalite för JPG när den sparar, även om den kör resten automatiskt, och jag har väl missat nåt, kan bara inte komma på vad.
:Edit, jag fick svar av den gode biber i en annan tråd...
:Edit, jag fick svar av den gode biber i en annan tråd...
Senast ändrad: