Makten
Aktiv medlem
Hade du tyckt samma sak om någon som köpt sig en bil i den prisklassen vid samma ålder?Att vid 22 års ålder ha råd att pynta upp drygt 50.000 SEK på tre objektiv är "fett".
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Hade du tyckt samma sak om någon som köpt sig en bil i den prisklassen vid samma ålder?Att vid 22 års ålder ha råd att pynta upp drygt 50.000 SEK på tre objektiv är "fett".
& den rostar ju bara upp!Hade du tyckt samma sak om någon som köpt sig en bil i den prisklassen vid samma ålder?
Hejsan
Har bara en fråga om vad ni tycker om detta för basutbud för en amatörfotograf som fotar Fåglar hästar actionsport bilar.
Nikon AF-S 14-24/2,8 G ED
Nikon AF-S 24-70/2,8 G ED
Nikon AF-S 70-200/2,8G IF-ED VR
Vad tros om detta ?
/Mvh Kristofer
(...)
Amatör eller ??… spelar roll, en del köper BMW andra Fiat. starkt intresse och budget – whynot.
(...)
Saknas väl bara ett kamerahus som gör objektiven rättvisa, ditt D60-hus med Sigma 50-150 och en SB600 spelar faktiskt inte i samma division, inte ens samma stjärnsystem.
Måste i alla fall gratulera dig till vinsten på V75/lotto eller vad som för dina tre objektiv kostar multum. Att vid 22 års ålder ha råd att pynta upp drygt 50.000 SEK på tre objektiv är "fett".
14-24 ung 16.900 SEK
24-70 ung 15.900 SEK
70-200 ung 18.500 SEK
Summa: 51.300 SEK och sedan ska du inte glömma 72.000 SEK för ett D3x-hus. Summa 123 kSEK !!!
Hade jag själv aldrig kunnat drömma om vid din ålder, grattis din lyckost ;-)
Eller kanske följande:
Nikon AF-S DX 35/1,8 G (2 190kr)
Nikon AF-S 50/1,4 G (3 750kr)
Nikon AF 85/1,8 D (3 750kr)
Nikon AF-S 300/4D IF-ED (13 390kr)
Totalt: 23 080 kr
hehe...
Zoomar är bara slappt och tråkigt...
Primes är betydligt roligare och kreativare verktyg....
Zeiss Distagon T* 18/3,5 ZF till Nikon
Nikon AF-S DX 35/1,8 G
Nikon AF 85/1,4 D IF
Nikon AF-S 300/4D IF-ED+Nikon TC-14E II AF-S telekonverter 1,4X
Nikon AF-S VR 105/2,8G IF-ED Micro-Nikkor
/kent
Hejsan
Har bara en fråga om vad ni tycker om detta för basutbud för en amatörfotograf som fotar Fåglar hästar actionsport bilar.
Nikon AF-S 14-24/2,8 G ED
Nikon AF-S 24-70/2,8 G ED
Nikon AF-S 70-200/2,8G IF-ED VR
Vad tros om detta ?
/Mvh Kristofer
Du har inte provat 24-70 va?Zoomar är kompromisser men klarar du sig med "semesterbilder" alltid så... go on!
Jag har bara provat den en fotosession men var inte såå övertygad med tanke på priset. Tung pjäs också, nästan ett helt kilo... Mitt gamla Nikkor AF35-70mm/2,8 ligger inte långt efter vad gäller bildkvalitet med min D300. Sen är den så klart uppseendväckande... men det syns inte på bilderna.
Eftersom man för det mesta kör en zoom i ytterlägena så är det bättre att köpa två fasta gluggar med 1,8 och få pengar över.
Det jag syftade på var att den inte är "sämre" än riktigt fräsiga fasta objektiv. Snarare oftast bättre. Att den är tung håller jag verkligen med om, och det stör ganska mycket.Jag har bara provat den en fotosession men var inte såå övertygad med tanke på priset. Tung pjäs också, nästan ett helt kilo... Mitt gamla Nikkor AF35-70mm/2,8 ligger inte långt efter vad gäller bildkvalitet med min D300. Sen är den så klart uppseendväckande... men det syns inte på bilderna.
Eftersom man för det mesta kör en zoom i ytterlägena så är det bättre att köpa två fasta gluggar med 1,8 och få pengar över.