Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Barbie mm
- Trådstartare Fotograf121
- Start datum
Estethia
Aktiv medlem
ariadne skrev:
så här bidde min!
hur gör man bäst om man vill få snyggare övergångar och inga skarpa kanter där man ändrat? tex när jag bättrar på läppstiftet så ser det ofta dumt ut
jag målar på en efterbelysning. det är enklast med wacombräda eftersom tryckkänsligheten underlättar målningsförfarandet.
jag målar inte på efterbelysningen överallt heller. jag hoppar över högdagrarna. så ser det naturligare ut.
(fast när jag gör barbiesar så fläskar jag på pjattning som bara den på alla högdagrar och lite till)
Estethia
Aktiv medlem
ariadne
Aktiv medlem
Estethia skrev:
jag målar på en efterbelysning. det är enklast med wacombräda eftersom tryckkänsligheten underlättar målningsförfarandet.
jag målar inte på efterbelysningen överallt heller. jag hoppar över högdagrarna. så ser det naturligare ut.
(fast när jag gör barbiesar så fläskar jag på pjattning som bara den på alla högdagrar och lite till)
okej...det var en del nya ord
men vi får väl se om man kan lära sig då..
Estethia
Aktiv medlem
ariadne skrev:
okej...det var en del nya ord
men vi får väl se om man kan lära sig då..
ops. sorry, ska förtydliga mig.
*skäms*
pjatt- och efterbelysningsverktygen i photoshop får du fram genom att trycka O (bokstaven alltså) på tangentbordet.
dom fungerar precis som i det riktiga mörkrummet.
efterbelysningen är som ett stort ark med hål i och gör det mörkare på dom ställen man vill, och pjatten håller för och ljusar upp dom ställen man vill.
färgerna stannar kvar, men kan bli kraftigare eller svagare beroende på hur mycket man pjattar eller efterbelyser.
om man har valt antingen efterbelys- eller pjattverktyget så kan man lätt skifta dom emellan genom att trycka ner alt-knappen.
wacombräda är när man ritar med tryckkänslig penna på en liten platta istället för att använda mus. då blir det mer som att rita på riktigt. ju hårdare man trycker med pennan på plattan desto större pennudd eller kraftigare färg. det går att ställa in lite hur man vill.
dovearea
Avslutat medlemskap
Bildkreator skrev:
Ett sista försök. Man måste ge sig nån gång ;-)
WOW!!! En av de allra bästa Kenneth! Snyggt!
Nu väntar jag bara på Johns bedömningar här... Vilken tycker han själv är bäst?
---
Aktiv medlem
Dove skrev:
WOW!!! En av de allra bästa Kenneth! Snyggt!
Nu väntar jag bara på Johns bedömningar här... Vilken tycker han själv är bäst?
Tack för det Daniel. Vad glad jag blir.
Kenneth
homeless clubkid
Aktiv medlem
Estethia
Aktiv medlem
Bildkreator skrev:
Ett sista försök. Man måste ge sig nån gång ;-)
oj nu blir jag verkligen hedrad. tänk att du tyckte min barbieversion var så bra att du använde den som utgångspunkt för din egen, som du spegelvände och ändrade färger på.
D
lite trist känns det dock att du tar åt dig äran åt det som var mest mitt jobb.. :ó(
Senast ändrad:
Estethia
Aktiv medlem
sebbfolk skrev:
Jag är så imponerad av dina retuscheringar Christel, kan inte du skriva en mer utförlig artikel i ämnet? /G
tack så mycket! *rodnar*
D
tyvärr är jag så dålig på att skriva. /
tror jag bara skulle förvirra folk en massa med mitt babbel.
om nåt önskemål på nån särsild inriktning kommer upp så kan jag ju kanske göra ett försök en vacker dag.
men som sagt, jag skriver hemskt ostrukturerat.