Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bakgrundsfärg i Elements 6

Produkter
(logga in för att koppla)

perlind

Aktiv medlem
Hej!
Är det någon som vet om man kan ändra färg på bakgrunden i Elements 6? Jag menar alltså det där gråsvarta på arbetsytan. Sklulle gärna vilja ha det ljusare.
Jag har tittat i alla menyer, men inte lyckats hitta var eller om man kan ändra färgen.
 
Plocka upp en bild i programmen och högerklicka i det grå fältet. Då kan du nuta färg från menyn. Jag tror dessvärre att man bara kan välja några fasta färger, men jag kan ha fel (Sitter vid "fel" dator nu så jag kan inte kolla).
 
I 6:an är du fast med den färg som är. I 7:an, som kommer nu i höst lär det finnas en "slider" som man kan göra bakgrunden både ljusare och mörkare med.
 
Jag hade fel!

Vit, svart och grå kan man välja men även egen färg!
Lycka till!!

//L

Ja, naturligtvis! Jag tänkte fel när jag svarade på Pers fråga och förväxlade arbetsytan med den mörkgrå "programfärgen". Det är den som ska kunna gå att få ljusare eller mörkare i nästa version (åtminstone skrevs det så i ett PSE-forum).
 
Ja, naturligtvis! Jag tänkte fel när jag svarade på Pers fråga och förväxlade arbetsytan med den mörkgrå "programfärgen". Det är den som ska kunna gå att få ljusare eller mörkare i nästa version (åtminstone skrevs det så i ett PSE-forum).

Tack för era svar. Det verkar som om jag får vänta till nästa version innan jag kan ändra färgen. Jag menar alltså bakgrundsfärgen, den som nu är mörkgrå.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.