Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Backpacka med fotoutrustning?!
- Trådstartare Danne W
- Start datum
AnWi
Aktiv medlem
Formulera frågan för dig själv såhär:
Skall jag ta med stativet eller köpa ett på plats? Fyra månader utomlands utan stativ kan ju inte vara så lyckat. Det beror också på om du reser omkring eller är på en plats.
Jag skulle ta mitt som handbagage men det beror på vad du har.
Blixten måste med om du brukar använda den. Den tar ju liten plats, om du inte har studioblixtar.
/AnWi
Skall jag ta med stativet eller köpa ett på plats? Fyra månader utomlands utan stativ kan ju inte vara så lyckat. Det beror också på om du reser omkring eller är på en plats.
Jag skulle ta mitt som handbagage men det beror på vad du har.
Blixten måste med om du brukar använda den. Den tar ju liten plats, om du inte har studioblixtar.
/AnWi
Niclasfoto
Avslutat medlemskap
Kanske ett enbensstativ?
JAg i mitt fotande behöver egentligen inget mer än ett ok enbensstativ.
Beror ju på vad man vill fota och hur, såklart
Resa + stativ är alltid ett litet dilemma..
Mvh Niclas,
JAg i mitt fotande behöver egentligen inget mer än ett ok enbensstativ.
Beror ju på vad man vill fota och hur, såklart
Resa + stativ är alltid ett litet dilemma..
Mvh Niclas,
aake
Aktiv medlem
Som tidig back-packer (innan uttrycket var uppfunnet), för 40 år sedan, reste jag runt på ett par halvårslånga resor i rätt så vilda delar av Asien (Afganistan, Kashmir etc) och ångrar inte att jag på en av dessa resor släpade på systemkamera och flera objektiv. Andra resan blev med kompaktkamera i bagaget. Världen är delvis annorlunda idag, men rövarna i Afganistans berg och i tribal areas i NV Pakistan är sig nog rätt lika? Ta med dina grejor, annars blir det inga bilder!
Vad det lider skall jag skanna en del gamla dia och lägga in på min sda./Åke
Vad det lider skall jag skanna en del gamla dia och lägga in på min sda./Åke
Uttryck
Aktiv medlem
Lånar denna tråd lite jag också. Ni som packar objektiv bland andra prylar i t ex en större ryggsäck. Vad stoppar ni objektiven i? Nån spec objektivväska eller lindar in dem i kläder typ? En spec fotoryggsäck är ju lätt att plocka fram objektiven o byta men ska de ligga inrullade i massa kläder etc blir det ju rätt knöligt...