Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

B&H dåliga!

Produkter
(logga in för att koppla)
iSolen.se skrev:
...
Är det så enkelt kanske att dom antar att ingen är hemma på dagtid i villaområden så dom åker till posten direkt utan att kolla? Dvs dom är lata :)

Det här är ett av de mest irriterande momenten med internetköp. Det är inte företaget som jag handlar av som missköter sig, och jag är inte ens kund till speditören så jag har minimöjligheter att påverka den delan av köpet.
 
Tomasz skrev:
Det här är ett av de mest irriterande momenten med internetköp. Det är inte företaget som jag handlar av som missköter sig, och jag är inte ens kund till speditören så jag har minimöjligheter att påverka den delan av köpet.

Företagspaket är posten huvudansvariga för. Åk till eller ring till postkontoret och rör om ordentligt. Du betalar ju för leverans (eller så är det inbakat i priset). Om posten inte vill leverera hem kan du ju be om att få tillbaka prisskillnaden mellan sverigepaket och företagspaket.
 
iSolen.se skrev:
Företagspaket är posten huvudansvariga för. Åk till eller ring till postkontoret och rör om ordentligt. Du betalar ju för leverans (eller så är det inbakat i priset). Om posten inte vill leverera hem kan du ju be om att få tillbaka prisskillnaden mellan sverigepaket och företagspaket.

Problemet ligger antagligen i att företagspaket är avsedda för just företag och inte levereras hem till privatpersoner (står väl förhoppningsvis i villkoren). Antagligen så avgörs vem som är privatperson och vem som är företag utifrån adressen på paketet. Borde väl lösa sig om man ringer sitt postcenter och påtalar att man faktiskt har ett företag på den adressen?

mvh
/Lars
 
larsak skrev:
Problemet ligger antagligen i att företagspaket är avsedda för just företag och inte levereras hem till privatpersoner (står väl förhoppningsvis i villkoren). Antagligen så avgörs vem som är privatperson och vem som är företag utifrån adressen på paketet. Borde väl lösa sig om man ringer sitt postcenter och påtalar att man faktiskt har ett företag på den adressen?

mvh
/Lars

Om det inte finns ett företag på adressen kommer paketet inte fram varken till företaget eller uthämtningsstället så nog känner posten till företaget.
 
iSolen.se skrev:
Om det inte finns ett företag på adressen kommer paketet inte fram varken till företaget eller uthämtningsstället så nog känner posten till företaget.


Jo, men i Jeppes fall lät det som att problemet var att företaget låg på hans hemadress och då antar antagligen posten att det är en privatperson (alltså ingen utkörning) och inte ett företag som är mottagare, det borde gå att lösa med ett samtal till poståkeriet på orten.

mvh
/Lars
 
larsak skrev:
Jo, men i Jeppes fall lät det som att problemet var att företaget låg på hans hemadress och då antar antagligen posten att det är en privatperson (alltså ingen utkörning) och inte ett företag som är mottagare, det borde gå att lösa med ett samtal till poståkeriet på orten.

mvh
/Lars

Posten kan inte "anta". Det står ju ett företagsnamn på adresslappen.

Jag har förresten själv precis samma upplägg med företag på hemadressen men har inte alls problemet. Dom levererar alltid.

Jag föredrar iofs DHL som ringer om man inte är hemma och leverar dit man råkar vara. Härlig service.
 
Nu är det klart

Vill bara avsluta tråden med att berätta att B&H nu betalat tillbaks pengarna, men det tog lång tid.

Jag beställde samma grejor från Calumet, det blev c:a 300 kronor dyrare men jag fick leveransen på fem dagar utan något som helst krångel.

Faktura från UPS för tull och moms damp ner i lådan också, men det hade jag räknat med.
 
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar