jpersson
Aktiv medlem
...själv har en positiv erfarenhet av B&H
Jag kan tillägga att skillnaden i konflikthantering är så stor att jag ber amerikanska vänner ta mina amerikanska konflikter på samma sätt som att jag hjälper dem att ta svenska konflikter -- annars blir inget gjort.
Har du varit i butiken? Nåja... de verkar att ha samma fetisch för pappersexcersis som spanjorerna men det kan man kanske ta med tanke på dollarkursen. Liknelsen med Svenska myndigheter både stämmer och inte stämmer. Man ska vara ödmjuk om man är missnöjd i Sverige; man är körd om man höjer tonen. I USA är det tvärt om. Det där med att kalla in chefen låter som ett skämt i svenska öron men det är så det fungerar och det är helt ok (förväntat) att du ska ställa till med en scen om du som kund inte får som du vill. OK... nu pratar vi om New York och de är ändå relativt moderna i sin konflikthantering men ändå... De amerikanare som jag känner hade ringt och skällt på dem för länge sedan. Det är så de fixar den här typen av problem.Tomasz skrev:
Jag blir tokig på deras olika avdelningar! De är ju precis som våra svenska myndigheter som inte pratar med varandra. Det är ju för tusan bara en sketen butik, varför organisera ihjäl sig?
Jag kan tillägga att skillnaden i konflikthantering är så stor att jag ber amerikanska vänner ta mina amerikanska konflikter på samma sätt som att jag hjälper dem att ta svenska konflikter -- annars blir inget gjort.
Senast ändrad: