iSolen.se
Guest
... Och byline vill jag ha på alla mina bilder oavsett var de publicersa, delas, printas etc.
...
Varför då?
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
... Och byline vill jag ha på alla mina bilder oavsett var de publicersa, delas, printas etc.
...
Det funkar inte så, vi letar automatiskt efter textelement först, så funkar vi människor tyvärr. Och att de sticker ut grafikmässigt med en annan skärpa och färgskala än omgivningen gör det värre, det ser väldigt påklistrat ut.
Varför då?
Jag håller med att en bild är bättre utan vattenstämpel, men det är inget som stör min betraktning av helheten i bilden. Även dina iSTOCK bilder kan man ser hur bra bilderna är som f.ö. är riktigt bra. Synd att iSTOCK är som de är. Hade hellre sett dom utan stämplen. De är ju redan väldigt små...
/Stefan
Eftersom jag själv vill veta vem som är fotograf ifall jag vill se fler alster av denna. Dvs en underlättning av byline
För de mer kundinriktade motiven så agerar dom som reklam.
/Stefan
Google bildsök brukar funka förvånansvärt bra, speciellt jämfört med en vanligt googlesökning om man har ett vanligt namn.
Kul att du gillar dem, tack.
Det är OT men på målsajten kan man zooma till 20MP upplösning eller vad det nu råkar vara och då hamnar stämpeln på lite olika ställen.
Stör gör den i alla fall men deras syfte är att bromsa upphovsrättsbrott, inte att ge fotografen eller sajten cred.
Eftersom jag själv vill veta vem som är fotograf ifall jag vill se fler alster av denna. Dvs en underlättning av byline
För de mer kundinriktade motiven så agerar dom som reklam.
/Stefan
Varför skulle någon ge mer cred för en bild med copyright än en med CC-licens?? Fördelen med en bild med CC-licens är ju just att den får spridas vidare och det enda som krävs för det är att ge cred till skaparen (vilket nog de flesta gör).
Jag undrade varför just du vill ha stämpeln.
Alla har lite olika motivation.
Bröllopsbilder kan jag förstå men sånt som publiceras på nätet?
Även mina hobbybilder kan råkas ses av någon som ska gifta sig eller känner någon etc. Det är mitt huvudsyfte med vattenstämpeln. De andra fördelarna bara följer med och överväger nackdelen med att se "skitet i hörnet"
Dessutom är det också ett sätt för mig att känna mig duktig på det jag gör. Credits dvs. Det är väl därför de flesta publicerar sina bilder på nätet? Bli bekräftade, klapp på axeln .. Iaf en bieffekt av mitt primära mål.
De som inte fotar för pengar har säkert ett av mina bieffekter som primärsyfte och mitt primärsyfte agerar som deras bieffekt.
Hört "Du som är så duktig på att fota landskap, kan inte du fota mitt bröllop?"?
"Fick veta av min granne att du är duktig på att fotografera. Hon visade mig dina stilebenfootgrafier, kan inte du ta våra porträtt?"
/Stefan
Kul att du gillar dem, tack.
Det är OT men på målsajten kan man zooma till 20MP upplösning eller vad det nu råkar vara och då hamnar stämpeln på lite olika ställen.
Stör gör den i alla fall men deras syfte är att bromsa upphovsrättsbrott, inte att ge fotografen eller sajten cred.
Att iStock lägger på en vattenstämpel, påverkar det försäljningen negativt? (Vad du tror eller om du vet.)