Hej, körde också Telia först, smidigt med online bilder samt enkel o komma igång.
MEN!!! Finns ett jätteproblem...
Bland inställningarna kan du välja när raderade filer skall tas bort från backupen, och det är max 30 dagar.
Problemet är att jag har mina bilder på extern USB drive för att kunna flytta mellan olika ställen, och om jag då startar datorn utan USB driven inkopplad så tycker programmet att filerna är raderade = tas bort från backupen.... lindrigt kul att upptäcka när den hade lyckats pressa upp 40-50GB med data. Första gången hade jag missat inställningen så den stog på 0 dagar, men andra gången hade jag den på 30 dagar, samt såg till att koppla in USB driven med jämna mellanrum under semestern, max 15 dagar emellan vet jag säkert, men den tog bort min backup i alla fall!! :-(
Kollade med storegate om det skall vara så, och svaret är att den ej är avsedd till backup av externa enheter... dvs kommer ej att ändras...
Har nu lagt upp konto o betalar ca 3 usd /månad på Crashplan, mycket nöjd, går ju smidigt att koppla upp både en lokal backup samt en på nätet. Tog ju iofs säkert 1,5 månad att få upp 136GB först gången på nätet, men den lokala backupen var ju klar rätt så snabbt så klart. Sparar ju också flera versioner av filerna, klart smidigt. Och du kan ju relativt enkelt lägga en backup hos en kompis, gratis.
/Leif