Annons

Tidsåtgång för uppladdning till online-backup?

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag menar två saker egentligen.

1. Vad händer med backuppen om du tar bort en bild från din hårddisk?

2. Vad händer med backuppen om du går in och redigerar en av bilderna på din hårddisk?
 
Jag menar två saker egentligen.

1. Vad händer med backuppen om du tar bort en bild från din hårddisk?

2. Vad händer med backuppen om du går in och redigerar en av bilderna på din hårddisk?

1: Man kan ställa in att den tas bort omedelbart (antagligen efter ny diskanalys, har inte kollat just det) eller efter valfritt 15, 30 eller 45 dagar.

2: Då ändras ju filen och betraktas som ny, och läggs upp igen efter nästa diskanalys.

Analys av disken ja, tidigare stod det i interfacet att "Filer analyseras" när programmet startas, numera ändrat till "Filer övervakas". Interfacet är inte världens bästa precis, men om man undersöker litet kommer man snart underfund med det och klurar ut hur man skall göra för att få det som man vill. Programmet är utan tvekan gjort för att "den okunnige" skall få igång backupen på en gång. Sådant kan vara litet påfrestande om man är litet mer insatt, men inte värre än att det går.

Man kan även gå via webben, men det har jag bara gjort enstaka gånger för att kolla att filerna hamnar rätt. Det gör dom. ;-)
 
ANNONS