fabbe72
Aktiv medlem
Jag känner att det nästan är behov av en klistrad liten tråd nånstans där man snabbt kan jämföra de bästa köpen just nu...
Man kan ju titta på prisjakts rekommendationer och söka sig blå i fotosidans gedigna men svår lästa recentionsbank (man kan ju inte definera datum, vilket gör att det kommer upp finfina kameror med VGA upplösning ).
Men man kan ju inte få allt så därför ställer jag frågan rakt ut, vilken är den bästa vettiga kompaktaren just nu?
Jag har en 5D med gluggar jag klarar mig med just nu. Jag har tittat på G12 men tycker att den är lite för stor för att släpas med överallt.
Mina krav är:
-Vettig bildkvalité även vid lägre iso
-Ett bra och stabilt filmläge som även fixar panoreringar
-Hyfsat smidigt format, behöver dock inte vara Exilim liten
-Bra batteritid
-Gärna småfinesser i programvaran som gör det lätt att piffa till bilderna, finbilderna har jag 5D för men det är kul att kunna snabbt slänga upp bilder på bloggen mm.
-Överlag trevlig att använda
-Hyfstat vidvinklig
Kameror jag tittat på är bla Canon SX200 och Sony DSC-HX5V
Tacksam för all hjälp jag kan få... För på vissa stora kamerakedjor får man ingen...
Man kan ju titta på prisjakts rekommendationer och söka sig blå i fotosidans gedigna men svår lästa recentionsbank (man kan ju inte definera datum, vilket gör att det kommer upp finfina kameror med VGA upplösning ).
Men man kan ju inte få allt så därför ställer jag frågan rakt ut, vilken är den bästa vettiga kompaktaren just nu?
Jag har en 5D med gluggar jag klarar mig med just nu. Jag har tittat på G12 men tycker att den är lite för stor för att släpas med överallt.
Mina krav är:
-Vettig bildkvalité även vid lägre iso
-Ett bra och stabilt filmläge som även fixar panoreringar
-Hyfsat smidigt format, behöver dock inte vara Exilim liten
-Bra batteritid
-Gärna småfinesser i programvaran som gör det lätt att piffa till bilderna, finbilderna har jag 5D för men det är kul att kunna snabbt slänga upp bilder på bloggen mm.
-Överlag trevlig att använda
-Hyfstat vidvinklig
Kameror jag tittat på är bla Canon SX200 och Sony DSC-HX5V
Tacksam för all hjälp jag kan få... För på vissa stora kamerakedjor får man ingen...