Annons

Bästa Compact flash minnet?

Produkter
(logga in för att koppla)

Cane

Avslutat medlemskap
Ska köpa minne till en Canon IXUS 330 tillsammans med kameran, tänkte mig en 128MB... vikket märke ska man köpa, har sett att alla märken ligger på ungifär samma pris förutom viking som är något billigare. Tacksam för snabbt svar! Vill beställa idag =)

\Marcus
 
Viking är bra och dom tillverkar minnen till många kända märken som sedan sätter sitt namn på produkten. Det är möjligt att dom genomgår en extra test när dom märks om men jag har bara haft posetiva upplevelser med Viking (mest inom data)

Däremot så har vissa kameror problem med vissa märken så du bör kolla upp om din kamera klara alla märken. Annars bör du kanske satsa på dom som du vet fungerar.
 
Ringde en kompis o frågade vad han kör med i sin IXUS och sa att viking fungerar aldeles utmärkt... och sen såg jag att det va billigast också... så jag beställde det.
 
Hej

Jag har en Ixus, den första modellen.

Viking fungerar bra, har 2st 96MB samt ett 128MB (från expert med ett kostigt namn) och det fungerar bra det också.

Det jag sett är att min firewireläsare för CF från Scandinavianphoto ibland vägrar läsa 96MB korten, tar jag en bild till så går det, dvs nått lurt med hur kortet är fyllt med filer är det.
Har aldrig sett det med IBM diskarna.

Roine

Cane skrev:
Någon som har en IXUS? Vad kör du med för minne? Fungerar det bra? =)
 
Skönt o veta att nu har jag iaf 3 personer som kör viking på sina IXUS (128mb kort som jag beställde) och att det fungerar bra =)
 
Annars är SanDisk mycket bra och fungerar till alla kameror. Det är också oftast dem som tillverkar de Compact Flash-minnen som följer med olika tillverkares kameror när man köper dem, det är bara det att tillverkarna sätter sina egna klisterlappar på minnet. :)
 
ANNONS