joppis
Aktiv medlem
Anders Östberg skrev:
Det är en intressant värld, befolkad av bl.a. människor med en vänsterinriktad politik och Internets fripassagerare, där pengar och andra resurser bara finns på något magiskt sätt.
För dig som är lite äldre (och visare?) och inte har växt upp med Internet kan jag förstå att du på något sätt sammankopplar kulturen med vänsterpolitik. För mig känns det dock lite konservativt och för snabbt ihopkokat. Pratar man med ungdomar finns det oftast ingen koppling mellan deras politiska åsikter kontra deras ställning till fildelning.
Anledningen är att fildelningen har blivit en naturlig del i vardagen för minst en generation, oavsett politisk bakgrund. Jag tror dock att de flesta har svårt att motivera varför det ska vara fritt.
Vi människor är ofta konservativa och vänder taggarna utåt när det ska ske förändringar i samhället. Man får alltid räkna med att sådana här partier dyker upp med enbart en sakfråga. En del yngre kanske går på det men de flesta inser nog att man inte kan driva ett helt samhälle med enbart en sakfråga.