RG
Avslutat medlemskap
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: "Auto ISO" på 1d MKIII
Kommer med post?AFE skrev:
Grattis, du vinner en slickepinne!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Kommer med post?AFE skrev:
Grattis, du vinner en slickepinne!
Robin Gyllander skrev:
Kommer med post?
Bokeh skrev:
Canon är väl att deras tekniker har dålig förståelse vad fotografer vill ha när det gäller ergonomi och inställningar,
Robin Gyllander skrev:
"När vi gjorde 1d MArkIII så lyssnade vi på kritiken vi fått" Kanske ska investera i hörapparater på canons utvecklingsavdelning.
elbe skrev:
Det är kanske just de Canon gjort!?.. Lyssnat på de användare som verkligen använder halvpro- och pro-modellerna och fått reda på att AUTO-iso inte är någon högt prioriterad funktion hos dom...
/Leif
Spelar det någon roll? De implementerar ju specifikationen för kameran. Det intressanta är hur kamerorna specificeras, och varför det blir som det blir.Robin Gyllander skrev:
Vet någon hur mycket folk som är anställda att göra firmware till canon?
Skulle du inte ha samma firmware på en eos ett som en eos ??d det skulle väl inte bli dyrare?apersson850 skrev:
Spelar det någon roll? De implementerar ju specifikationen för kameran. Det intressanta är hur kamerorna specificeras, och varför det blir som det blir.
Det skulle klart gå, men det blir ju inte billigare heller. I och med att kamerorna har olika hårdvara, måste man ha olika varianter av firmware i dem i alla fall, fast ihopbakat i en fil. Att administrera sånt blir oftast inte billigare än att dela på programvaran för respektive maskin. Kamera i det här fallet.Robin Gyllander skrev:
Skulle du inte ha samma firmware på en eos ett som en eos ??d det skulle väl inte bli dyrare?
ulnion skrev:
Tanken med tråden var att få lite information från användare som använder auto ISO på MKIII´an för att höra för- och nackdelar med det som finns idag.
Nu verkar tråden ha drivit iväg lite mer på vad olika märken har och inte har
mvh
Ulf
thodan skrev:
De tillfällen jag använt auto iso har varit i mörka sporthallar. Då vill jag ha så stor bländare som möjligt. Tv läget,iso 100 o 1/500, auto iso funkar perfekt för detta och är snabbarbetat. Men känns lite ovant då jag annars mest kör Av-läget . När vill du köra mer auto än så?
Jag lyckas inte aktivera auto iso på min mark III.
Har provat båda lägena i cfn8 men isot ligger kvar där jag satt det.Ska det komma upp ett autoläge på displayen när man väljer iso som det gör på 50d och 5dmkII?