ANNONS
Annons

Auktoriserad Canonverkstad i Stockholm

Produkter
(logga in för att koppla)

Lintott

Aktiv medlem
Någon som vet om det finns en riktigt auktoriserad Canon verkstad i Stockholm eller i närheten? Har tappat min kamera i golvet och nu är den verkligen paj.
Scandinavian Photo och Goecker tar ju extra betalt för de lagar inte utan bara skickar vidare ändå till Mölndal.

Senast ändrad:
Och även om man bor i Göteborg/Mölndal kan numera inte lämna in på CSPC över disk, man måste åka till t ex Götaplatsens och lämna in där.,

Just talat med mitt försäkringsbolag. Då kameran är lite mer än två år faller dagsvärdet till 50 % av en ny kamera som kan köpas idag för 7490:- minus självrisk. Så jag kan bara få en ersättning på 1945:- och om det räcker till en lagning har jag ingen aning om men får väl skicka kameran och få ett prisförslag. Så trist.

Senast ändrad:
Goecker skickar väl även till sin egen verkstad i Köpenhamn? Åtminstone så gjorde de så tidigare.

I Malmö finns en Kamerateknik som är vana med att serva Canon. De är inte auktoriserade, så det kan inte ta garantiärenden, men de kan sina saker.

Just talat med mitt försäkringsbolag. Då kameran är lite mer än två år faller dagsvärdet till 50 % av en ny kamera som kan köpas idag för 7490:- minus självrisk. Så jag kan bara få en ersättning på 1945:- och om det räcker till en lagning har jag ingen aning om men får väl skicka kameran och få ett prisförslag. Så trist.
Mycket svårt att tro att 2000 skulle räcka för att reparera din kamera.
Men man vet ju aldrig.

Ta med den till Goecker och be dem kolla. Om de tror att det är värt det kan de skicka den till Canon.

Mycket svårt att tro att 2000 skulle räcka för att reparera din kamera.
Men man vet ju aldrig.

Ta med den till Goecker och be dem kolla. Om de tror att det är värt det kan de skicka den till Canon.
Jag ringde dem också idag men det verkar lika bra att själv skicka till Canon för de skickar också och tar betydligt mer i avgift att ombesörja skickandet. Så i så fall skippar jag mellanhänderna.

Jag ringde dem också idag men det verkar lika bra att själv skicka till Canon för de skickar också och tar betydligt mer i avgift att ombesörja skickandet. Så i så fall skippar jag mellanhänderna.
Vad är det som hänt, är den helt död? Och har du kollat vad en begagnad går för idag? Ersättningen från försäkringsbolaget, är det endast vid reparation eller kan du 2 000 kr på kontot?

Tänker att om du hittar en bättre begagnad i samma skick så kanske du hamnar på ungefär samma slutsumma minus allt besvär.

Jag hade också försökt gå den vägen. Börjar du den andra vägen för du minst betala porto, men oftast tar dom 500-1000kr bara för att titta på den och göra ett kostnadsförslag. Pengar som är helt borta om dom säger att det kostar för mycket att laga den.

Vad är det som hänt, är den helt död? Och har du kollat vad en begagnad går för idag? Ersättningen från försäkringsbolaget, är det endast vid reparation eller kan du 2 000 kr på kontot?

Tänker att om du hittar en bättre begagnad i samma skick så kanske du hamnar på ungefär samma slutsumma minus allt besvär.
Nä den är inte helt död men det går att öppna den men knappt att stänga den och skärmen visar konstiga saker och färger bara. Helt knasigt!
"Just talat med mitt försäkringsbolag. Då kameran är lite mer än två år faller dagsvärdet till 50 % av en ny kamera som kan köpas idag för 7490:- minus självrisk. Så jag kan bara få en ersättning på 1945:- och om det räcker till en lagning har jag ingen aning om men får väl skicka kameran och få ett prisförslag."
Tittade på begagnade och hittat några men de kostar ändå 5100:- och däromkring.

Poängen med att gå ner på Goecker är det inte kostar något, och de kan ge en indikation om pris för reparation direkt i butiken.

Poängen med att gå ner på Goecker är det inte kostar något, och de kan ge en indikation om pris för reparation direkt i butiken.
Jag kan ju prova det men de sa att de skickar den till Canon och det kostar ca 700:-. Lokaliserat butiken så jag nu hittar dit. Tar det i veckan.

Senast ändrad:
Så här såg det ut en gång när jag lyckades öppna den. Tror att slutet är nära. Får nog gå tillbaka till mindre avancerad kamera. Men jag tyckte det var så bra att man kunde veckla upp skärmen.

Bilagor

• 462559048_1079058387203927_6257060615748707247_n.jpg
    462559048_1079058387203927_6257060615748707247_n.jpg
    42.5 KB · Visningar: 20
Så här såg det ut en gång när jag lyckades öppna den. Tror att slutet är nära. Får nog gå tillbaka till mindre avancerad kamera. Men jag tyckte det var så bra att man kunde veckla upp skärmen.
Det är en typisk med våld förstörd skärm. Är det bara det borde Canon kunna byta skärmen. Frågan är bara hur mycket det kostar.
Att skärmen inte går att fälla ut med vanligt applicerad kraft är förmodligen ett betydligt större problem.

Det är en typisk med våld förstörd skärm. Är det bara det borde Canon kunna byta skärmen. Frågan är bara hur mycket det kostar.
Att skärmen inte går att fälla ut med vanligt applicerad kraft är förmodligen ett betydligt större problem.
Nejdå skärmen är det inget fel på och den går att veckla ut, jag menade att det var så bra med en sån kamera när man kunde veckla ut den och fota. Men bilden ser ut så där när jag öppnar kameran. Kan det vara någon sensor som gått åt fanders?

Bilden i detta inlägget är typisk för en skärm som fått sig en som var mer än vad den klarade.

ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.